خبرگزاری مهر گزارش داد که همایش گسترش سلامت اجتماعی شهروندان تهران همراه با بازدید و بررسی چالشهای نظام سلامت روان شهر تهران، در صبح روز پنجشنبه ۸ آبان ۱۴۰۴ در مرکز همایشهای برج میلاد به انجام رسید.
حمید صاحب، مدیرکل سلامت شهرداری تهران، در این مراسم تاکید کرد که شهرداری تنها یک نهاد خدماتی نیست بلکه در دوره فعلی مدیریت شهری، به سلامت و توانمندسازی شهروندان برای اداره شهر توجه خاصی شده است. وی افزود که سلامت روان و جسم شهروندان از اولویتهاست و با شراکت مردم در حوزه سلامت، شرایط بهبود مییابد.
وی در ادامه اظهار داشت که اداره کل سلامت به جهت سازماندهی روانشناسان و حمایت از آنها در محلات تهران و تشکیل تشکلهای مردمی متخصص فعالیت دارد. صاحب یادآور شد که در جنگ ۱۲ روزه نیز خدمات روانشناسی قابل توجهی ارائه شده است.
محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تاکید کرد که هدف از انجام فعالیتهای این سازمان، مردمی کردن روانشناسی و استفاده از آن در نهادهای مختلف بوده است. حاتمی بیان کرد که باید سواد سلامت عمومی را افزایش دهیم و با مداخلات روانشناختی و در بحرانها به خوبی عمل کنیم. او از شهرداری خواست تا با توجه به هزینههای بالای اجاره، حمایت بیشتری از روانشناسان داشته باشد.
برای دسترسی به اخبار سیاسی، فرهنگ و هنر، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و تکنولوژی، سایت خبری تاشکن را دنبال کنید.