پاکستان برنامهای برای لغو ‘مالیات دوران قاعدگی’ در پیش گرفته است، در پیروزی برای کمپینهای جوانی که به خاطر این مالیاتها دولت را به دادگاه کشاندند. وزیر مالیه، محمد اورنگزیب، اعلام کرد که محصولات بهداشتی قاعدگی ضروری برای سلامت و کرامت زنان هستند و قصد دارد مالیات فروش را حذف کند.
محصولات تجاری قاعدگی به دلیل هزینه بالا توسط اقلیتی از زنان در پاکستان استفاده میشود. وکلای محنوز عمر و احسان جهانگیر خان دادخواستی برای معافیت مالیاتی این محصولات ارائه دادهاند که با حمایت گسترده در شبکههای اجتماعی مواجه شد.
این تصمیم به گفته نهاد زنان سازمان ملل گامی مثبت برای ماندن زنان در محیط کار و دختران در مدرسه است. اما فعالان میگویند کار هنوز تمام نشده و باید برای حذف همه مالیاتها تلاش کرد. در کنار این، حذف مالیات بر وسایل جلوگیری از بارداری نیز به دلیل رشد جمعیت اعلام شد.