تقریباً از زمان روی کارآمدن ایلان ماسک، کسبوکار ایکس (توییتر اسبق) تحول و تحول بسیاری اشکار کرده است و این میلیاردر اخیراً با تبلیغکنندگان پلتفرم خود نیز به مشکل خورده می بود. اکنون بلومبرگ در گزارش جدیدی اظهار کرده که ایکس انتظار دارد سال ۲۰۲۳ را با درآمد تبلیغاتی در نزدیک به ۲.۵ میلیارد دلار به آخر رساند که نزدیک به ۱.۵ میلیارد دلار نسبت به سال قبل افت یافته است.
منبع های بلومبرگ به این نشریه اظهار کردهاند که درآمد تبلیغاتی ایکس نسبت به سالهای قبل کم شدن قابلتوجهی اشکار کرده است. این چنین انگارً مدیران ایکس انتظار داشتهاند که این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۲۳ از طریق فروش تبلیغات ۳ میلیارد دلار درآمد کسب کند که عدد گزارششده نزدیک به نیم میلیارد دلار کمتر است.
به حرف های منبع های بلومبرگ، ایکس سال قبل در هر سه ماهه بیشتر از یک میلیارد دلار با فروش تبلیغات پیدا کرده است. اما در سه فصل ابتدایی سال جاری، این شبکه اجتماعی هر سه ماهه فقط «مقداری زیاد تر از ۶۰۰ میلیون دلار» درآمد تبلیغاتی داشته است. پیش از این در گزارش فرد دیگر حرف های شده می بود که شبکه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک بهخاطر انصراف تبلیغدهندگان، تا ۷۵ میلیون دلار از درآمد خود را از دست خواهد داد.
منبع های بلومبرگ در ادامه توضیح دادهاند که تبلیغات ۷۰ تا ۷۵ درصد از درآمد ایکس را راه اندازی میدهد. با این وجود، کل درآمد ایکس در سال ۲۰۲۳ تقریباً ۳.۴ میلیارد دلار خواهد می بود.
عکس العمل نماینده ایکس به افت درآمد تبلیغاتی آن
با این وجود، «جو بناروک»، رئیس عملیات تجاری ایکس به بلومبرگ او گفت که گزارش این نشریه «دید ناقصی از تجارت این شرکت اراعه میکند»، چون منابعی که در این گزارش نقش داشتهاند، جزئیات دقیقی از این شرکت در اختیار ندارند. بناروک این چنین به این نوشته اشاره کرد که ایکس دیگر علاقهای ندارد تا با توییتر قیاس بشود:
«ایکس یک کسبوکار جهانی تازه در حال تکامل با جریانهای درآمدی متعدد است. ما دیگر توییتر نیستیم و خودمان را با معیارهای قدیمی آن برسی نمیکنیم – هم از نظر درآمد و هم معیارهای کاربر.»
منبع