[ad_1]
خبرگزاری موج
، مجید تکبیری رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ) با گفتن این که صنعت نمایشگاهی یکی از ابزارهای زیاد مهم برای معارفه ظرفیتهای تولیدی کالاها و خدمات سرزمین محسوب میبشود او گفت: دولت سیزدهم از زمان برگزاری نمایشگاه های بین المللی مدام برای معارفه توانمندی شرکت های ایرانی منفعت گیری کرده و همانگونه که مجموعه ای از عمل های تبدیل برگزاری پیروزی آمیز پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو در سال جاری شد، همه تلاشمان بر کیفی بودن نمایشگاه در سال آینده و کسب دستاوردهای ملموس برای تجارت و اقتصاد سرزمین معطوف شده است.
رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با سپاس و سپاس ازهمکاری و حمایتسازمان های ذیربط برای برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو او گفت: به حرف های رئیس جمهور، دیپلماسی سیاسی باید در خدمت دیپلماسی اقتصادی سرزمین باشد و جایگاه و نقش دیپلماسی باید در رشد و گسترش اقتصادی سرزمین دیده بشود.
وی با اشاره به برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، تحت گفتن ایران اکسپو ۲۰۲۴ که قرار است از تاریخ ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار بشود او گفت: این نمایشگاه که بزرگترین اتفاقات در حوزه صادرات کالاهای غیر نفتی است در راستای تحقق شعار رشد تشکیل و سیاست های اقتصادمقاومتی در افزایش و ترقی صادرات غیر نفتی برگزار می بشود.
تکبیری در ادامه گفت: برقراری ربط موثر و موثر بین شرکت های داخلی و تجار خارجی و همینطور عرصه سازی جهت انعقاد قراردادهای صادراتی و جذب اندوخته گذاری خارجی از دیگر برنامه های مورد نظر است و این امید وجود دارد با دعوت نزدیک به ۳۰۰۰ تاجر خارجی از بیشتر از ۱۰۰ سرزمین دنیا بتوان یک برنامه عملیاتی و ثمر قسمت را اجرا نمود.
تکبیری او گفت: تمرکز ما در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در شش گروه کالاییِ محصولات شرکتهای ایرانی شامل ۱) صنایع غذایی، کشاورزی، شیلات ۲) صنعت ۳) فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری ۴) دارو تجهیزات پزشکی ، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی ۵) صنعت ساختمان و خدمات فنی_ مهندسی ۶) گروه پتروشیمی، است.
وی دربخشی از سخنان خود اظهار کرد: هزینههای هتل، پذیرایی، ترانسفر داخلی تجار، بازرگانان خارجی و….توسط ستاد برگزاری نمایشگاه تقبّل می بشود که با این کار، زمان هم افزایی و آشنایی صادرکنندگان ایرانی با بازرگانان و اندوختهگذاران خارجی فراهم شده و ناظر وجود بهترین و پرپتانسیلترین شرکتهای بزرگ صادراتی ایران در نمایشگاه خواهیم می بود .
او همین طور گفت: دایر کردن فضای برگزاری نشستهای B2B بین تجار و بازرگانان خارجی با وجود تشکیل کنندگان و صادر کنندگان ایرانی از دیگر برنامه های ستاد برگزاری نمایشگاه است و پیش بینی برگزاری نزدیک به ۲۰۰۰ نشست B2B را در ایام برگزاری نمایشگاه داریم .
تکبیری او گفت: نزدیک به ۲۵ وزیر صنعت، تجارت و بازرگانی از کشورهای گوناگون و روسای اتاق های بازرگانی ۲۰ سرزمین نیز در نمایشگاه وجود خواهند داشت.
رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران ( ایران اکسپو) با گفتن این که همانند دوره قبلی نمایشگاه، فرصتی جهت بازدیدهای صنعتی از محصولات ساخت ایران برای تجار و بازرگانان خارجی در ایام برگزاری نمایشگاه فراهم می کنیم ، او گفت: پیش بینی و برنامه ریزی های ملزوم برای جذب و آموزش قریب به ۳۰۰ مترجم تجاری در شش زبان زنده دنیا( انگلیسی ، چینی ، روسی ، عربی ، اسپانیولی و فرانسوی ) انجامشده است.
وی اظهار کرد: این نمایشگاه در مساحتی نزدیک به ۵۰ هزار متر مربع و با وجود بیشتر از ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی و این چنین نزدیک به ۳۰۰۰ تاجر خارجی برگزار می بشود.
تکبیری در عینحال فرمود: ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴ ) نیز همچون نمایشگاههای اسبق ایران اکسپو با پرچمداری و تلاش قسمت خصوصی و با مقصد کشف و تشکیل بازارهای تازه صادراتی، ارتقا و گسترش بازارهای حاضر در مرکز نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می بشود و اگر پیشنهاد و تدبیرها رهبر معظمانقلاب بر امر گسترش صادرات غیر نفتی نبوده است اکنون رویدادی این این چنین، وجود نداشت.
وی در ادامه اظهار کرد: ناکامی تحریم های ظالمانه با وجود تجار و بازرگانان کشورهای دنیا در این نمایشگاه و تشکیل روابط اقتصادی گسترده تر، تشکیل پایگاه های اقتصادی در دنیا و افزایش نفوذ سیاسی و اقتصادی در عرصه بین المللی از دیگر اهداف ما به شمار می رود.
وی ادامه داد:نمایشگاه، دارایظرفیتهای نهفته بسیاری است و فردی که بتواند از این ظرفیت ها به خوبی منفعت گیری کند، به بازارهای جدیدی دسترسی اشکار خواهد کرد
تکبیری در عینحال فرمود: با وجود تحریمهای بینالمللی، کشورمان با اتخاذ خط مشیهای اقتصاد مقاومتی و تدبیرها مناسب در حوزه تجارت خارجی، توانسته بر مشکلات ناشی از تحریم پیروز شده و سیاستگذاریهای مناسب دولت در کنار کوششهای صادرکنندگان در جهت تشکیل تحول ساختاری در ترکیب صادرات غیرنفتی و شناسایی راه حلهای مقابله با از بین بردن مانع ها و محدودیتهای تجاری، جهت شد که قیمت صادرات کالاها و خدمات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد .
منبع