«تمساح خونی» به جستوجو آشتی مخاطبان با سینماست


به نقل از

خبرگزاری موج


 به نقل از ستاد خبری چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «تمساح خونی» امروز ۱۳ بهمن ماه در دومین روز از چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

در این نشست جواد عزتی کارگردان، کامران حجازی تهیه‌کننده، عباس جمشیدی‌فر، شبنم قربانی، بهزاد خلج، الناز حبیبی از بازیگران فیلم، امیر عاشق حسینی صدابردار، مسعود سخاوت‌دوست آهنگساز، بابک کریمی طراح صحنه، آرتا ماهان طراح لباس و پدرام افشار نویسنده وجود داشتند.

در ابتدای این نشست، محمدرضا مقدسیان مجری نشست‌های خبری جشنواره فجر ۴۲، گفت که هر روز جشنواره به یکی از بزرگان سینما که دیگر بین ما نیستند، تقدیم می‌بشود و امروز جشنواره به نام فریماه فرجامی تعلق دارد.

وی در ادامه از مجتبی امینی دبیر جشنواره دعوت کرد تا برای تشکر از خانواده فرجامی روی سن بیاید. دبیر جشنواره فجر ۴۲ گفت: مجددا فصل تازه جشنواره فیلم فجر را تبریک عرض می‌کنم. هر روز جشنواره به یکی از بزرگان سینما تعلق داده شده است و امروز هم یاد می‌کنیم از خانم فرجامی؛ بانوی عزیزی که سال‌ها برای سینمای ما زحمت کشیدند و جایشان در این جمع خالی است.

در ادامه یکی از اعضای خانواده فریماه فرجامی روی سن آمد و او گفت: از دست‌اندرکاران این برنامه که یاد و خاطره هنرمندان از دست رفته را گرامی می‌دارند، سپاس می‌کنم.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصاد، ورزشی، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری و سلامتی را در وب سایت خبری دلچسب بخوانید.

کامران حجازی تهیه‌کننده در ابتدای این نشست گفت: امیدوارم از فیلم خوشتان آمده باشد و ممنونم که اینجا کنار ما هستید.

ادامه مطلب
فرزاد حسنی با «ماه نهان» به فیلم فجر می‌آید_دلچسب

جواد عزتی کارگردان نیز در ادامه او گفت: زیاد ممنون و دست‌بوس شما هستم که فیلم «تمساح خونی» را تماشا کردید.

وی در ابتدا و در جواب به اولین سوال درمورد الگوهای تجاری در ساخت این فیلم نقل کرد: من می‌خواستم یک فیلم تماشاگرپسند بسازم و در وهله دوم حتما قسمت سینما بودن فیلم برایم مهم می بود. یعنی هنگامی فیلم را می‌بینم، بین پلان‌های این فیلم و پلان‌های یک سریال تفاوت قائل باشم.

عزتی در ادامه گفت: یادم است روز اول که دور هم‌ جمع شدیم، گفتم من دوست دارم این فیلم را برای این بسازم که در هر قسمت آن حتی یک نظر کوچک برای سینما داشته باشد. اولین بار می بود که کامل این فیلم را در سینمای رسانه تماشا کردم و به نظرم قطعا پیشنهادهایی در فیلمبرداری، تدوین، طراحی صحنه و… داشته است.

الناز حبیبی بازیگر «تمساح خونی» نیز درمورد توانایی همکاری با جواد عزتی به گفتن کارگردان گفت: برای من چیز عجیبی نبوده است، چون توانایی همکاری با آقای عزتی را داشته‌ام و ایشان ۹۰ درصد حواسشان به پارتنرش است. به همه عوامل این کار خسته نباشید می‌گویم.

عباس جمشیدی فر دیگر بازیگر «تمساح خونی» درمورد همکاری با جواد عزتی فرمود: من توانایی کارکردن با آقای عزتی را در جایگاه کارگردان داشتم. اولین نمایشی که در تئاتر بازی کردم به کارگردانی آقای عزتی می بود در سال ۱۳۷۹ که در جشنواره تئاتر فجر وجود داشت و در آن سال جایزه اول بازیگری فجر را گرفتم. سه کار بازی کردم که کارگران آن جواد عزتی می بود. شکر خدا در اولین فیلم سینمایی‌اش هم به من مطمعن کرد و با هم کار کردیم.

ادامه مطلب
اظهار ساعت فعالیت نمایشگاه رسانه‌های ایران

وی درمورد این که چه ویژگی علتمی‌بشود بازیگران حاضر به بازی کردن در کمدی‌های استاندارد نباشند، گفت: در روندی که زیاد‌ها به کندی جلو می‌روال و به نظرم بد نیست، بعضی اوقات افراد بر مبنای نگاه و سلیقه خودشان اثری را خلق می‌کنند که کندی شریفی است. آقای عزتی چون همیشه شریف فکر می‌کند، براین مبنا زیاد معتقدست و اکثر کارهایی که با آقای عزتی داشتم، همین طور بوده و اجازه نمی‌دادند منِ بازیگر، شوخی‌ انجام دهم که خوب نباشد. این نگاه اوست و قابل احترام است.

شبنم قربانی بازیگر «تمساح خونی» در ادامه این نشست او گفت: خوشحالم که در این گروه وجود داشتم. آقای عزتی همانند بازیگری در عرصه کارگردانی هم درخشان بودند و یکی از چالش‌های بزرگ من در این فیلم بازی کردن جلوی آقای جمشیدی‌فر می بود.

در ادامه نیز، بهزاد خلج دیگر بازیگر فیلم اظهار کرد: دغدغه اول من برای بازی کردن در این فیلم مشق کردن برای جواد عزتی می بود. در کار طنز بازی کردن، زیاد سخت است اما دلواپس بازی در این فیلم نبودم چون می‌دانستم جواد عزتی کار را هدایت می‌کند و به خودش دل سپردم.

جواد عزتی کارگردان تاثییر، درمورد فاصله گرفتن از سینمای کمدی و ساخت فیلم کمدی گفت: من ذات سینمای ایران را دوست دارم و حیف است که این سینمای باشکوه در سرش بخورد و دائما بگوییم سینمای ایران عقب مانده است. قبل از هر چیزی دوست داشتم تلاش کنم مخاطبان با سینما آشتی کنند. من دیدگاه خودم را از کمدی و سینمایی که بلد بودم، جلوی دوربین بردم و تصمیم قیاس با کمدی‌های دیگر را نداشتم.

ادامه مطلب
خانه کتاب و ادبیات ایران با ۶۰۰ نفر در چهلمین نمایشگاه بین المللی کتاب استانبول حضور دارد

عزتی درمورد سوالی درمورد مطلب فیلم برای مخاطب او گفت: خوش باشید!

این کارگردان و بازیگر درمورد معنی «تمساح خونی» و وجود فحاشی در فیلم گفت: «تمساح خونی» یک کلمه و برای انسان‌هایی است که با جیب خالی ریسک‌های بزرگ می‌کنند. ما نخواستیم این چنین چیزی باشد و فکر می‌کنم فحاشی وجود ندارد ولی اگر فحاشی هم در فیلم بوده است، من عذرخواهی می‌کنم.

پدرام افشار نویسنده این فیلم درمورد پایبندی به سینمای ژانر در نوشتن فیلمنامه گفت: حضورم در این پروژه را مدیون مطمعن آقایان عزتی و حجازی هستم. این فیلم کاملا به ژانر وفادار و تلفیقی از اکشن و کمدی است. طبعا قسمت عظیمی از کارهای اکشن منوط به اجرا است و آقای عزتی ایده‌هایی داشتند و با هم چک کردیم. صادقانه این که صددرصد فیلمنامه با اجرای آقای عزتی ارتقا یافت. فیلمنامه سکانس‌های سختی داشت که انگار کار یک کارگردان فیلم‌ اولی نبوده است.

جواد عزتی کارگردان «تمساح خونی» درمورد سوالی درمورد ضعف فیلمنامه در یک سوم پایانی فیلم و این که آیا سپس از جشنواره تغییری در آن اتفاق می‌افتد یا خیر، خاطرنشان کرد: یک سال قبل از این فیلم، فیلمنامه فرد دیگر را می‌خواستم جلوی دوربین ببرم که کمدی هم نبوده است. درمورد اکران هم حقیقتا هر فردی دوست دارد تا دقیقه نود کار او را بهتر کند. احتمالا در نسخه اکران مردمی مجدد تدوین کنیم اما زیاد تحول نمی‌کند.

ادامه مطلب
«آسمان غرب» تلاش در گفتن گوشه‌ای رشادت‌های ناگفته جنگ را داشت

او همین طور گفت: اگر حس می‌بشود که در یک سوم پایانی فیلم کم شدن داشته است، باید دستی بر فیلم بکشیم. حقیقت امر این است که فیلمنامه غیرخطی نوشته شد و هنگامی تصمیم بر کلید زدن فیلم‌ گرفتیم، می‌خواستیم که فیلمنامه را خطی بسازیم.

افشار نویسنده فیلم نیز در جواب به همین سوال و درمورد ضعف فیلمنامه در یک سوم پایانی گفت: به نظر من ضرب‌آهنگ فیلم به طور استاندارد نگه داری شده است و در واقع ما به ژانر متعهد بودیم.

مسعود سخاوت‌دوست نیز درمورد ساخت موسیقی تاثییر گفت: فکر نمی‌کردم در طول پروژه با کارگردانی روبه رو هستم که کار اولش است چون تکلیفشان با کار اشکار می بود. من نیز تلاش کردم موسیقی جنبه خنده‌دار کار را تشدید نکند. ما دو رویکرد کمدی شخصیت و موقعیت را در فیلم‌ داشتیم و اکشن بودن روی فیلم سوار می بود. در نتیجه موسیقی باید ریتم خوبی می‌داشت‌. متاسفانه موسیقی در سالن با دیلی شنیده می‌شد و خود این مساله که آقای عزتی نمی‌خواستند فیلم را به سمت ابتذال ببرند، در آهنگسازی فیلم موثر می بود.

آرتا ماهان طراح لباس این تاثییر نیز در ادامه این نشست فرمود: خوشحالم که عضوی از خانواده «تمساح خونی» بودم. نگاه‌ها به لباس در ژانر کمدی در زمان‌های دیگر متفاوت و سخت است. در کل او گفت و گو رئال بودن و رقم زدن اتفاقات تازه را در طراحی لباس فیلم در نظر داشتیم‌.

ادامه مطلب
آثار مکتوب مهدویت را بشناسید

عزتی درمورد منفعت گیری از بازیگران نقل در نقش‌های مختصر گفت: به نظرم آن نقش‌ها مهم بودند.

کارگردان «تمساح خونی» در ادامه فرمود: سعید آقاخانی سر فیلمبرداری سریال می بود و نتوانستند امروز اینجا باشد. فکر می‌کنم‌ اولین باری که سال ۷۹ جلوی دوربین یک سریال رفتم، دوربین سعید آقاخانی می بود. یک ارتباطی به این شکل بین من و سعید آقاخانی و عباس جمشیدی فر وجود داشت. دوست عزیزی نصیحتی کرد و او گفت که حتما دوستانت را برای فیلم اول خود دور خودت جمع کن و من هم از این اتفاق جواب مثبتی گرفتم.

وی درمورد دغدغه این‌ فیلم و ربط آن با جامعه او گفت: دغدغه همه ما امروزه صعود به قله در یک شب و گویا محیط اجتماعی در فضای مجازی به ما این باور را داده است.

عزتی در جواب به این که متاثر از کدام کارگردان بوده است، گفت: بیشترین تاثییر را از جواد عزتی گرفتم. این فیلم محصول همه عزیزان، بزرگان و گذشتگان بوده است که به ما چیزی یاد داده‌اند و نمی‌توانم فردی را نام ببرم. همه ما با چیزهایی که در سینما دیده‌ایم، رشد کرده‌ایم. ۹۹ درصد فیلم‌های زیاد خوب متاثر از گذشتگان خودشان است و باید از آن‌ها یاد کنیم.

حجازی تهیه‌کننده تاثییر در آخر خاطرنشان کرد: بازخوردهای خوبی از شما گرفتیم و حالمان خوب شد. جای سامان لطفیان فیلمبردار و بابک کریمی طراح صحنه در اینجا خالی است. از علیرضا علویان صداگذار، گروه تشکیل، تدارکات و… نیز سپاس می‌کنم.


منبع

پیشنهاد ما به شما

اسامی بازیگران فیلم «بازی خونی» منتشر شد

اسامی بازیگران فیلم «بازی خونی» انتشار شد_دلچسب

به گزارش دلچسب در نزدیک شدن به چهل و سومین جشنواره فیلم فجر اسامی بازیگران …