مدیر عامل راه آهن او گفت:پاییز امسال نزدیک به ۸ هزار واگن تجهیزبه سیستم ترمز شدند و هیچ قطاری با واگن باری بدون ترمز در سیر نداریم.
، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم دومین مرحله ورود ناوگان نو و بازسازی شده او گفت: با دقت به کوششهای انجام شده توسط دولت سیزدهم پیشرفتهای خوبی در حوزه حملونقل ریلی حاصل شده است.
میعادصالحی در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۰ وام دار میراثی شامل بدهیهای انباشت شده و یقیناً فروکش کردن کرونا و ظاهر شدن معضلات بودیم که با پشتیبانیهای وزیر راه و شهرسازی قدمهای بلندی در جهت اصلاح برداشتیم.
مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: از جمله عمل های انجام شده در این عرصه این می بود که نزدیک به یک سوم از ۲۷ هزار واگن باری در سیر با شیر بسته و بدون ترمز حرکت میکرد که امروز سپس از دهها سال و با بازدید ۶ ماهه و با یک عمل انقلابی، در آبان و آذر نزدیک به ۸ هزار واگن تجهیزبه سیستم ترمز شدند و هیچ قطاری با واگن باری بدون ترمز در سیر نداریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی این اصلاح را بی نظیر دانست و او گفت: این نوشته طی یک ماه قبل به طور روزانه کنترل شد.
صالحی با گفتن این که در کنار گسترش ناوگان به ظرفیتهای داخل هم دقت میکنیم، افزود: ماده ۱۲ سپس از ۷ سال به سرانجام رسید و قراردادی بین شرکت راهآهن و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت امضا شد که امروز به حوالی مالی رسیده است و امیدواریم با حمایتسازمان برنامه و بودجه تا آخر سال این حوالهها نقد بشود.
وی او گفت: اکنون در حوزه واگن باری به واردات هیچ قطعهای از خارج نیاز نداریم.
مدیرعامل شرکت راهآهن در ادامه گفت : به نسبت خطوط ریلی جاری و در حال ساخت در حوزه واگن باری کارکرد مساعد را از تولیدکنندگان داخلی ناظر بودیم که میتواند ما را داخل مسیر صادرات واگن باری کند.
وی با اشاره به قدمهای خوبی که از مسیر ماده ۱۲، تهاتر نفت و تسهیلات تبصره ۱۸ برداشته شده، او گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان بر پایه تبصره ۱۸، به ۱۰ شرکت خصوصی اندوخته گذار در تشکیل لکوموتیو و واگن باری اهدا خواهد شد
منبع