او در بخشی از سخنانش از شرکت نزدیک به ۶۰۰ رسانه در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران خبر داد و این که فرآیند ثبتنام قطعی بهزودی انجام میبشود.
مهدیپور با اشاره به توقف برخی رویدادهای فرهنگی در دوران کرونا، در این عرصه به نمایشگاه مطبوعات اشاره کرد که اکنون بعد از ۶ سال با گفتن نمایشگاه رسانههای ایران برگزار میبشود.
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از دقت به گروههای تشکیل محتوا و دانشبنیانهای حوزه رسانه و این چنین «انسان رسانهها» و فعالان حوزه خبر در نمایشگاه امسال خبر داد.
راهاندازی قسمت اختصاصی «غزه» هم در دستور کار نمایشگاه رسانههای ایران است که بر پایه آن نمایندگانی از رسانههای گوناگون جهان وجود خواهند داشت. این چنین از تعدادی چهره رسانهای خارجی با مقصد آموزش برای وجود در نمایشگاه دعوت شده است.
مهدیپور او گفت: قسمت دیگر نمایشگاه، رسانههای بینالملل است که با دقت به تغیرات منطقه و طوفانالاقصی غرفه اختصاصیای به این منظور در نظر گرفته شده و رسانههای بینالمللی از قطر، قطر، ترکیه و این چنین کشورهای اروپایی وجود اشکار خواهند کرد.
معاون امور رسانهای وزارت ارشاد درمورد برگزاری کارگاههای تخصصی در جریان نمایشگاه امسال هم این چنین اظهار کرد: تعداد قابل توجهی نشست تخصصی با نوشته هوش مصنوعی، سواد رسانه، کتابهای رسانهای، اقتصاد رسانه و انتقال تجارب روزنامهنگاری در این نمایشگاه پیشبینی شده است.
نمایشگاه رسانههای ایران ۱۴۰۲ از ۲۹ بهمن ماه به زمان چهار روز در مصلی تهران اغاز به کار میکند و این تاریخ یک هفته مانده به انتخابات است.
بر این مبنا در نشست خبری نمایشگاه، پرسشی درمورد تاثییر نمایشگاه رسانههای ایران بر وجود و شراکت مردم در انتخابات اینده پرسیده شد که مهدیپور این چنین جواب داد: نمایشگاه رسانهها در برگزاری پرشور انتخابات اثرگذار خواهد می بود و به تبادل ایدهها و نظرها خواهد انجامید. حوزههای رسانهای هم پیشبینی ملزوم را در این عرصه کردهاند.
منبع