[ad_1]
آمازون در سال ۲۰۲۲ کلینیکهای پزشکی One Medical را به قیمت ۳ میلیارد دلار خرید، که از آن زمان کارکنان و بیماران آن از خدمات نهچندان مطلوب آمازون شکایت داشتهاند. اکنون بهنظر میرسد که این شرکت درحال آموزش یک مدل هوش مصنوعی است تا بیماران را از راه دور تریاژ کند و مقدار وخامت حال آنها را بسنجد.
بر پایه گزارش واشنگتن پست، از سال ۲۰۲۲ که آمازون مالک کلینیکهای Iora Health شد و آن را به One Medical تحول نام داد، تغییرات ساختاری تعداد بسیاری در آنها تشکیل شده است. چندی قبل، آمازون صدها کارمند این کلینکها را اخراج کرد. کارمندان جاری و اسبق میگویند این نگرانی وجود دارد که این غول تجارت الکترونیک زیاد تر از آنکه به فکر بیماران باشد، کسب سود زیاد تر را در برتری خود قرار داده باشد.
هوش مصنوعی در کلینیکهای پزشکی آمازون
آمازون میخواهد این کلینیکها زیاد تر از آنکه به وجود بیماران محدود شوند، روی تشخیص از راه دور متمرکز باشند. اکنون بهنظر میرسد این شرکت درحال آموزش یک چتبات هوش مصنوعی برای تریاژ بیماران است. این هوش مصنوعی، مطلب بیماران را تحلیل میکند و با دقت به درجه وخامت حال بیمار، به آنها پیشنهادهایی میکند.
آمازون تا این مدت قبول نکرده است که از هوش مصنوعی برای تریاژ منفعت گیری میکند یا نه، اما اگر این نوشته صحت داشته باشد، نگرانیهایی از ورود این فناوری به تشخیصهای پزشکی وجود خواهد داشت. پیشازاین نیز، رگولاتورهایی همانند سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) از ورود هوش مصنوعی به فرایند تشخیصهای پزشکی ابراز نگرانی کرده بودند.
اکنون، مطلبهایی که بیماران به مراکز One Medical میفرستند به یک سیستم متمرکز به نام Mission Control هدایت خواهد شد؛ این سیستم یکی از تغییرات آمازون در این کلینیک است تا One Medical را به یک کلینیک خودکار، با کمترین نیروی انسانی تبدیل کند.
منبع