اپل انگارً درحال برنامهریزی بهمنظور منفعت گیری از هوش مصنوعی برای خرید و قراردادن تبلیغات در اپ استور است؛ این کارکرد شبیه کارکرد پلتفرمهای Performance Max گوگل و +Advantage متا خواهد می بود.
بهگزارش بیزینس اینسایدر، اپل این تست را با گروه کوچکی از تبلیغکنندگان اغاز کرده است. این پلتفرم هوش مصنوعی بهطور خودکار بهترین مکان را برای قراردادن تبلیغات در اپ استور تعیین میکند.
اپل به تبلیغکنندگان حرف های است که درحال انجام تستهایی است تا ببیند آیا میتواند کارکرد تبلیغات قسمت جستجو را بهبود بخشد یا خیر. به گمان زیادً کوپرتینوییها در ماههای آتی این پلتفرم را معارفه و راهاندازی میکنند.
اکنون، اسلاتهای تبلیغاتی حاضر در فروشگاه برنامههای اپل، شامل اسلات صفحه «App Store Today» و اسلات قسمت «You Might Also Like» در صفحه محصول هر برنامه است.
نحوه کارکرد هوش مصنوعی تبلیغات اپ استور
تبلیغکنندگان میتوانند بودجه و مخاطبان مورد نظر خود را در کمپین تازه داخل کنند و الگوریتم هوش مصنوعی اپل تصمیم میگیرد که چه جایگاهی را برای تبلیغات انتخاب کند.
تجارت تبلیغاتی، منبع درآمدی نوپا برای اپل است. برخی از تحلیلگران بر این باورند که کسبوکار تبلیغات اپل میتواند تا سال ۲۰۲۵ به سود ۶ میلیارد دلاری برسد که ۴.۱ میلیارد دلار آن توسط تبلیغات جستجو بهدست میآید.
بااینحال، تبلیغات اپل مشکلاتی داشت. در اکتبر ۲۰۲۲، تبلیغات مربوط به قمار تقریباً در هر جستجو ظاهر میشد؛ صرفنظر از این که کاربر چه چیزی را جستجو میکرد. این قبیل تبلیغات در کنار برنامههای کودکان و حتی برنامههای ترک اعتیاد به قمار، نشان داده میشدند.
منبع