به گزارش دلچسب
معاون بازرگانی و منفعت برداری راه آهن:
در شبکه ریلی که خطوط بار و مسافر مشترک است، ملاک فنی، شاخص کل حمل و نقل است که شامل مجموع نفر کیلومتر و تن کیلومتر است و برخلاف اظهارنظرهای غیرکارشناسی در هر دو سال قبل با رشد قابل دقت همراه بوده است.
خبرگزاری موج
، مرتضی جعفری معاون بازرگانی و منفعتبرداری راهآهن ج.ا.ا با اشاره به عمل های اصلاحی صورت گرفته در حوزه حمل بار او گفت:
من از سال ۹۸ مسئولیت معاونت بازرگانی و منفعت برداری راه آهن را بر مسئولیت دارم و منفعت برداری از شبکه ریلی در ایران بین حوزه بار و مسافر مشترک است.
معاون منفعت برداری راه آهن اصرار کرد: قیاس حمل بار در سال ۹۹ که بعلت کرونا و افت شدید مسافر، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار تعلق یافت با سالهای دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری تعلق اشکار کرد، منطقی نیست.
جعفری افزود: تقصیر کار دانستن راه آهن دولت سیزدهم درمورد افت حمل بار ریلی نسبت به سال ۹۹ بی انصافی نسبت به مدیریت راه آهن و بی صداقتی نسبت مردم است. چرا که هر سازمان دارای شاخص های بسیاری بوده و سنجش آن بر پایه داده ها و ستاندهها بایستی انجام شود. در راهآهن نیز بازدید شاخصهای لکوموتیو و زیرساخت و اعتبارات واگذار شده در سالهای گوناگون و با در نظر گرفتن اثرات تورمی خود گویای بهبود کارکرد در سرجمع شاخصها میباشد. فرد منتقدی که هیچ گونه سابقهای در راهآهن ندارد به افترا از انتصاب سیاسی یا رفاقتی در راهآهن سخن میراند در حالیکه بر خلاف رویه اسبق مدیران عامل، از شش معاون راهآهن پنج معاون وجود دارند. متاسفانه این چنین افرادی با کتمان و بعضا وارونه نمود دادن حقیقت، افت در برخی شاخصهای محلی را بزرگنمایی نموده و چشم را بر شاخصهای فنی و مرسوم در راهآهنهای دنیا میبندند.
وی با اشاره به ثبت رکورد تازه جابجایی مسافر ریلی او گفت: در شبکه ریلی که خطوط بار و مسافر مشترک است، ملاک فنی، شاخص کل حمل و نقل است که شامل مجموع نفر کیلومتر و تن کیلومتر است و برخلاف اظهارنظرهای غیرکارشناسی در هر دو سال قبل با رشد قابل دقت همراه بوده است.
دسته بندی مطالب
منبع