به گزارش دلچسب
یوتوب اکنون از تولیدکنندگان محتوا میخواهد که منفعت گیری از هوش مصنوعی برای ساخت ویدیوهای واقعی خود را از طریق یک برچسب اشکار کنند. این پلتفرم ابزار جدیدی را به Creator Studio اضافه کرده که سازندگان از طریق آن میتوانند محتواهایی که با هوش مصنوعی تولیدشدهاند را برای کاربران اشکار کنند.
مطابق توضیحات اراعهشده در وبلاگ یوتوب، این ابزار تازه در قسمت مربوط به فرایند آپلود و ارسال ویدیو ظاهر میشود و سازندگان از طریق آن باید محتوای «تغییریافته یا مصنوعی» را که واقعبینانه بهنظر میرسد، اشکار کنند. برخی از مثالهایی که یوتوب به آنها اشاره کرده، شامل نمایش یک گردباد جعلی درحال حرکت به سمت یک شهر واقعی یا منفعت گیری از صداهای دیپفیک برای روایت یک ویدیو توسط یک شخص واقعی میشود.
در این پست این چنین توضیح داده شده که برای مواردی همانند منفعت گیری از فیلترهای زیبایی، نمودهای اختصاصی همانند محوکردن بعدعرصه و «محتوای آشکارا غیرواقعی» همانند یک انیمیشن، نیازی به منفعت گیری از این ابزار نیست.
اولینبار در آبانماه حرف های شده می بود که یوتوب طی ماههای آینده از رویکردهای جدیدی منفعت گیری خواهد کرد تا محتواهای تشکیلشده توسط هوش مصنوعی را برای کاربران خود اشکار کند. بااینحال، نحوه دقیق انجام این کار تا بحال اشکار نشده می بود.
همانند پلتفرمهای فرد دیگر که برچسب اشکارکننده محتوای هوش مصنوعی را به سرویس خود اضافه کردهاند، قابلیت یوتوب نیز بر پایه حسن ظن سازندگان طراحی شده است؛ به این معنی که سازندگان باید در رابطه چیزی که در ویدیوهای آنها نمایش داده میشود، صادق باشند.
یوتوب این چنین توضیح میدهد که امکان پذیر راهی یقینتری برای اشکارکردن محتواهای مصنوعی اضافه کند که حتی اگر آپلودکنندگان از این برچسب منفعت گیری نکند نیز آنها را اشکار کند، بهخصوص اگر محتوای تغییریافته یا مصنوعی بهطوری باشد که کاربران را گیج یا گمراه کند. علاوهبراین، برای موضوعات حساسی همانند سلامت، انتخابات و امور مالی نیز برچسبهای برجستهتری در خود ویدیو ظاهر خواهد شد.
دسته بندی مطالب
منبع