پرداخت بدهی ۴ میلیون فرانکی به ترکمنستان/ رشد ۷ درصدی جابه‌جایی مسافر_دلچسب

[ad_1] به گزارش دلچسب


معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

میعاد صالحی او گفت: از ۲۸ میلیون و ۶۷۰ هزار مسافر در سال ۱۴۰۱ به ۳۱ میلیون و ۷۸۰ هزار نفر در ۱۴۰۲ رسیدیم و رکورد جابه جایی مسافر ریلی در تاریخ حمل و نقل ریلی ناکامی.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصاد، ورزشی، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری و سلامتی را در وب سایت خبری دلچسب بخوانید.


به گزارش خبرنگار
اقتصادی
خبرگزاری موج


، میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن در اولین نشست خبری سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: راه آهن در سال قبل بدهی‌های ارزی به کشورهای گوناگون را پرداخت کرده است. از جمله این که سال قبل قسمت عمده بدهی سنگین به ترکمنستان را پرداخت کردیم، به نحوی که این بدهی از شش میلیون فرانک به دو میلیون فرانک رسیده و نیمه اول ۲۰۲۴ این بدهی تسویه می‌شود. 

میعاد صالحی در ادامه گفت: با وجود مشکلاتی که از دوره‌های قبلی به جا مانده می بود، با افت توقف واگن‌های مسافری و تحول نسل زمان‌های مسافری به سمت مسیرهای دارای تقاضای بالا ناظر بیشتر از ۷ درصد جابه‌جایی مسافر بودیم. بدین ترتیب از ۲۸ میلیون و ۶۷۰ هزار مسافر در سال ۱۴۰۱ به ۳۱ میلیون و ۷۸۰ هزار نفر در ۱۴۰۲ رسیدیم و رکورد جابه جایی مسافر ریلی در تاریخ حمل و نقل ریلی ناکامی. 

این مقام مسئول در جواب به این که چه تعداد لوکوموتیو سال قبل تعمیر شد، او گفت: قبل از این که بنده مسئولیت را در راه آهن به مسئولیت بگیرم، ۹۵۰ لوکوموتیو داشتیم و اکنون نزدیک به ۱۰۰۰ لکوموتیو داریم. سال قبل با ظرفیت‌های داخلی ۲۱ لوکوموتیو باری نو تشکیل کردیم، ۱۵۰ لکوموتیو مسافری زیمنس با عمر متوسط ۱۱ سال داریم که از این تعداد، وقتی که به راه‌آهن آمدم ۵۰ لوکوموتیو متوقف دائم می بود، از ۱۰۰ لوکوموتیو ۸۲ عدد کار می‌کرد و از این تعداد فقط ۱۷ لکوموتیو در منفعت‌برداری سالم می بود. 

او همین طور گفت: بیشتر از ۲۰۰ لوکوموتیو بیشتر از ۲۰ سال منفعت گیری نمی‌شده است و نزدیک به ۱۵۰ لوکوموتیو متوقف می باشند، اما ما در مسیر برگشت دادن به سیر لوکوموتیوهایی هستیم که تکنولوژی آنها تا این مدت منقضی نشده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن درمورد تهاتر نفتی برای پروژه‌های راه‌آهن فرمود: منفعت گیری از ظرفیت تهاتر نفتی سال ۱۴۰۰ استارت خورده و مسیر طویل در سرزمین طی شده تا برای تامین مالی نیرومندتر پروژه‌های راه منفعت گیری شود. ۱۰ میلیارد دلار برای پروژه‌های وزارت راه تصویب شد که نیاز داشت در سطح دولت مصوبات مختلفی تصویب شود و اکنون بخشی از پروژه‌های وزارت راه از طریق تهاتر تامین مالی می‌شود.




آیا این خبر سودمند می بود؟



دسته بندی مطالب

اخبار فرهنگی

اخبار فناوری

خبر های اقتصادی

خبرهای ورزشی

اخبار کسب وکار

اخبار پزشکی

[ad_2]
منبع

پیشنهاد ما به شما

قدردانی رسمی ایران از موضع حمایتی دولت الجزایر

سپاس رسمی ایران از موضع حمایتی دولت الجزایر_دلچسب

[ad_1] به گزارش دلچسب آخرین مطالب لامینه یامال به بیماری لاعلاج مبتلا شد_دلچسب تنها ۴۰ …