به گزارش دلچسب
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: امروز از افرادی که در مناطق گوناگون و ساحتهای گوناگون ستاد و عملیات، برای افت سوانح تلاش کردند تقدیر میکنیم. امروز مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان به پرسنل مناطق برتر (شرق، شمال شرق و خراسان) از مدیرکل تا مدیر مسئول واریز میشود. این کار نقطه عطفی است اما امیدواریم بشارتها در قسمت افت سوانح زیاد تر شود.
صالحی با گفتن این که ایمنی به مثابه وضو برای نماز است، اظهار کرد: یک سوم واگن های باری در سیر بدون ترمز سیر میکردند و امروز حتی یک واگن بدون ترمز سیر نمیکند. سریعالسیر شدن قطار و برقی کردن حتما مهم است اما در همین فضای دیزلی باید ایمنی داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفتن کرد: در سالهای قبل ۸۰۰۰ واگن به طور شیر بسته (بدون ترمز) در سرزمین سیر میکرد و فردی اهمیت نمیداد، اما امروز این آمار به صفر رسیده است. سال قبل روی نوشته عدم سیر واگنها به طور شیربسته اصرار کردیم و پای آن ایستادیم و امروز دستکم ۷۰۰۰ واگن از ۸۰۰۰ واگن یاد شده (معادل یک سوم کل واگنهای راهآهن) به سیر حرکت بازگشتهاند.
وی اظهار کرد: لایحه بودجه این روزها در مجلس درحال نهایی شدن است. کل بودجه برای تعمیرات و نگهداری ناوگان، ۵۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده اما برای واردات بنزین و گازوئیل، ۱۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه پیشبینی شده، آن هم در کشوری که مهد فرآوردههای نفتی است.
مدیرعامل شرکت راهآهن در آخر خاطرنشان کرد: ای کاش ۱۰ هزار میلیارد تومان از این ۱۴۰ هزار میلیارد تومان که در خودروهای ما دود میشود و ۲۰ هزار کشته و ۱۲۰ هزار مجروح جادهای به جا میگذارد را به حملونقل ریلی تعلق میدادند برای نگهداشت خط و ناوگان تا ما با افزایش جابهجایی بار و مسافر، به اندازه ۲۰ هزار میلیارد تومان صرفهجویی میکردیم.
دسته بندی مطالب
منبع