به گزارش دلچسب
رئیس بزرگترین گروه تبلیغاتی جهان، مقصد یک دعوا کلاهبرداری قرار گرفت که در آن از صدای همانندسازیشده با هوش مصنوعی منفعت گیری شده است. «مارک رید»، مدیرعامل شرکت تبلیغاتی بریتانیایی WPP در یک ایمیل جزئیات این دعوا را شرح داد و به دیگر اعضای شرکت هشدار داد که مواظب تماسهایی باشند که ادعا میکنند از سوی مدیران ارشد می باشند.
تلاش ناموفق برای کلاهبرداری از مدیرعامل WPP با هوش مصنوعی
بر پایه گزارش گاردین، کلاهبرداران ابتدا یک حساب واتساپ با عکس پروفایل مدیرعامل WPP تشکیل کردهاند. سپس با پشتیبانی این حساب کاربری، با یکی دیگر از مدیران شرکت در مایکروسافت تیمز جلسهای برگزار کردند. در طول این جلسه، آنها از یک همانندساز صوتی منفعت گیری کردهاند تا یکی از «رهبران آژانس» را مقصد خود قرار دهند و برای کسب پول و اطلاعات شخصی از او خواستند که یک کسبوکار تازه راهاندازی کند.
مارک رید در ایمیل خود مینویسد:
«خوشبختانه کلاهبرداران موفق نشدهاند. همه ما باید مواظب تکنیکهایی باشیم که فراتر از ایمیلها می باشند و از جلسات مجازی، هوش مصنوعی و دیپفیک منفعت گیری میکنند.»
تعداد حملات دیپفیک که این چنین نگرانیهایی در عرصه آزار و اذیت آنلاین و انتشار کردن اطلاعات نادرست را به همراه داد، در طول چند سال قبل افزایش یافته است.
WPP که قیمت بازار آن نزدیک به ۱۱.۳ میلیارد دلار است، این چنین در وب سایت خود اظهار کرده که در حال مقابله با سایتهای جعلی است که از نام آن منفعت گیری میکنند و برای جلوگیری از کلاهبرداری با مقامات ذیربط همکاری میکند. در پیغام پاپآپ صفحه تماس این شرکت آمده است:
«لطفاً دقت داشته باشید که نام WPP و آژانسهای آن توسط اشخاص ثالث – که زیاد تر از طریق خدمات مطلبرسانی ربط برقرار میکنند – در وب سایتها و برنامههای غیر رسمی مورد منفعت گیری قرار گرفته است.»
دسته بندی مطالب
منبع