شاسی بلندهای بزرگ آنقدر که فکر می‌کنید ایمن نیستند!_دلچسب

[ad_1] به گزارش دلچسب

تازه ترین دور از تست تصادف موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها(IIHS)، شاسی بلندهای بزرگ به اختصاصی شورولت تاهو، فورد اکسپدیشن و جیپ واگنیر را مورد بازدید قرار داده است. فکر اکثر مردم این است که اندازه بزرگ ماشین به معنی ایمنی زیاد تر برای سرنشینان است. با این وجود IIHS مشکلاتی را در این سه مدل اشکار کرد که همه را از کسب رتبه برتر Safety Pick+ باز داشت. در واقع، اکسپدیشن و تاهو هیچ عنوانی در این عرصه دریافت نکردند.

نگرانی مهم IIHS شامل تحول شکل کابین در تست تصادف با همپوشانی کوچک از جلو می بود. در این برخورد از مواجه، فقط قسمت کوچکی از وسیله نقلیه با یک جسم ثابت برخورد می‌کند. واگنیر امتیاز خوبی را در این تست به دست آورد و تنها صدمه جزئی به فضای پای راننده و سرنشین جلو را نشان داد. نتایج حاکی از ریسک خطر متوسطی در عرصه صدمه به پای چپ راننده می بود.

در تاهو که امتیاز قابل قبولی دریافت کرد، اوضاع مقداری متفاوت می بود. این برخورد علتشد کابین در هر دو تست راننده و سرنشین به سمت داخل و پایین جمع شود. این نفوذ به اندازه‌ای می بود که خطر قابل توجهی برای صدمه‌دیدگی ساق پا برای راننده و خطر بالایی برای صدمه به پای راست سرنشین تشکیل کند. این چنین گمان صدمه‌دیدگی پای چپ مسافر در حد متوسط ​​می بود.

در اکسپدیشن که در این تست امتیاز متوسط را کسب کرد، اوضاع بدتر می بود. علاوه بر نفوذ گسترده در تکه پایینی محفظه سرنشینان، ستون فرمان ماشین تا حدی کنده شد و ستون A از پنل راکر (صفحه فلزی زیر درب ماشین) جدا شد. IIHS خطر صدمه‌دیدگی بالا برای پای راست راننده و خطر متوسط ​​ برای پای چپ را تعیین کرد. صدمات وارده به سمت سرنشین آنچنان زیاد نبوده است.  

دیگر مشکلات شاسی بلندهای بزرگ در تست ایمنی

این تنها آزمایشی نیست که شاسی بلندهای بزرگ در آن با مشکل روبه رو شده‌اند. IIHS تست تصادف با همپوشانی متوسط ​​خود را به‌روزرسانی کرد تا معیارهایی را برای مسافران ردیف دوم لحاظ کند. با این حال هیچ‌‌کدام از این مدل‌ها امتیاز خوبی در آن دریافت نکردند. واگنیر و اکسپدیشن به‌علت فشارهای کمربند ایمنی و وجود نشانه‌هایی از «خطر نسبتاً بالا برای صدمات قفسه سینه» نمره متوسط گرفتند. آدمک آزمایشی در تاهو این چنین خطر بالای صدمه‌دیدگی سر و گردن را نشان داد که تبدیل کسب نمره ضعیف توسط آن شد.

تست ایمنی

IIHS این چنین به چراغ‌های جلوی تاهو، به علت تابش بیشتر از حد برای دیگر رانندگان و عدم دید نور پایین در سمت راست ماشین، امتیاز ضعیفی داد. این می‌تواند عاملی در کسب نمره متوسط تاهو در تست ایمنی عابر پیاده نیز باشد. در طول روز، سیستم ترمز خودکار فعال شد و قبل از برخورد با شخصی همانند‌سازی‌شده در حال عبور از خیابان، از برخورد با آن جلوگیری کرد یا شدت ضربه را به مقدار قابل توجهی افت داد. در تاریکی با نور پایین، این شاسی بلند اصلا سرعتش را افت نداد.

رائول آربلائز، معاون مرکز تحقیقات خودرویی IIHS در این باره او گفت: «این نتایج دلسردکننده مشخص می کند که برخی از وسایل نقلیه محبوب تا این مدت نمی توانند گسترش یافتهترین استانداردهای ایمنی را مراعات کنند. خبر خوب این است که وجود خودروهای کاملا ایمن در این قسمت از بازار ثابت می‌کند که خودروسازان به راحتی می‌توانند این مشکلات را رفع کنند.

دسته بندی مطالب

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصاد، ورزشی، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری و سلامتی را در وب سایت خبری دلچسب بخوانید.

اخبار فرهنگی

اخبار فناوری

خبر های اقتصادی

خبرهای ورزشی

اخبار کسب وکار

اخبار پزشکی

[ad_2]

پیشنهاد ما به شما

لامینه یامال

لامینه یامال به بیماری لاعلاج مبتلا شد_دلچسب

[ad_1] به گزارش دلچسب لامینه یامال، توانایی استثنایی بارسلونا و تیم ملی اسپانیا، در حالی …