به گزارش دلچسب
فراری با افتتاح تأسیسات تولیدی تازه E-building در کارخانه مارانلو قدم مهمی در مسیر اراعه اولین خودروی برقی خود در سال آینده برداشته است.
تأسیسات تازه ۴۲۵۰۰ مترمربعی که در مراسمی با وجود «سرجیو ماتارلا»، رئیسجمهور ایتالیا، افتتاح شد، با مقصد افزایش «انعطافپذیری تشکیل» این شرکت سازنده خودروهای سوپراسپرت طراحی شده است.
در این کارخانه، مدلهای درونسوز و هیبریدی این چنین اولین خودروی برقی این شرکت تشکیل خواهد شد. یقیناً فراری میگوید سخن “E” در نام این کارخانه به معنی الکتریکی نیست، بلکه منظور از آن «انرژی، تکامل و محیطزیست» است.
قرار است فعالیت این کارخانه در ژانویه ۲۰۲۵ اغاز شود و به گمان زیادً پوروسانگوئه و SF90 اولین خودروهای تازه تولیدشده در آنجا می باشند.
فراری حرف های است طی سالهای آینده، تشکیل و گسترش انواع پیشرانههای محصولاتش در کارخانهای واحد در جهت استراتژی «برتریبندی کیفیت درآمد بر کمیت» خواهد می بود.
مونتاژ باتریهای ولتاژ بالا و موتورها و محورهای الکتریکی بهگفتن قطعات الکتریکی استراتژیک مهم با مقصد اختلاف بین فناوری و کارکرد فراری نیز آنجا انجام میشود.
جزئیات فراری برقی تا این مدت نامعلوم است
فراری قبول کرده است روی خودرویی برقی کار میکند اما تا بحال درمورد جزئیات فنی آن سخن بگویید نکرده است. ثبت اختراعات اولیه نشان میداد این ماشین میتواند مدل چهارچرخ محرک دونفره باشد. گزارش تازه رویترز که فراری از اظهارنظر درمورد آن امتناع کرده، برچسب قیمتی نزدیک به ۵۰۰ هزار یورو را روی این مدل گذاشته است.
«بندتو ویگنا»، مدیرعامل فراری، بر مزیتهای ساخت کارخانه تازه برای این مدل برقی تازه پافشاری کرد: «مدل همه برقی فراری نیازمند فناوریها، اجزا و فرایندهای جدیدی است که ما میخواهیم آنها را در مارانلو طراحی و مهندسی کنیم؛ به این علت ما بهطور خاص روی E-building اندوختهگذاری کردهایم. این کار به ما امکان میدهد دانش خود را درون شرکت نگه داریم و در سالهای آینده برتری رقابتیمان را نگه داری کنیم. با تسلط بر این سیستم میتوانیم تفاوتی محسوس تشکیل کنیم. این کار ضمانت میکند که فراری برقی شبیه دیگر فراریها به رانندگی پرهیجان ادامه میدهد.»
تصمیم فراری به تشکیل باتریها و موتورها نشاندهنده تصمیم شرکت ایتالیایی برای کنترل حداکثری بر محصولات آینده خودش است.
جزئیاتی از تأسیسات E-building
بیشتر از ۳۰۰ نفر در E-building مشغول به کار خواهند شد. آموزش خطوط تشکیل تازه بیشتر از دو سال پیش اغاز شد. فراری میگوید این فرایند برای تحکیم دانش موردنیاز تشکیل موتور و مونتاژ باتری حیاتی بوده است.
درحالیکه مارانلو، نسبت به کارخانههای دیگر خودروسازان، سطح زیاد بالاتری از مونتاژ دستی را نگه داری خواهد، تعدادی ربات نیز به تشکیل محصولات در E-building تازه پشتیبانی میکنند.
ساخت E-building در شمال کارخانه جاری فراری دو سال طول کشیده است. فراری میگوید این تأسیسات تازه با جایگزینی ساختارهای منسوخ، آلودگی کربنی این شرکت را ثابت نگه داشته است.
این کارخانه، شامل چهار سطح، با طبقات اختصاصی برای سیستمهای عمومی، مونتاژ ماشین و تدارکات؛ مونتاژ ماشین، موتورها و اجزای سازنده است. یک نیمطبقه با فضای اداری نیز وجود دارد.

فراری حرف های E-building با بیشترین سطح کارکرد انرژی ساخته شده است، با بیشتر از ۳۰۰۰ پنل خورشیدی روی سقف آن که میتوانند حداکثر توان خروجی ۱.۳ مگاوات را تشکیل کنند. قوت این کارخانه کاملاً از انرژیهای تجدیدپذیر فراهم خواهد شد.
این چنین E-building یک مخزن ذخیره بزرگ برای جمعآوری آب باران دارد. میتوان این مخزن را تصفیه و مجدد منفعت گیری کرد. بیشتر از ۶۰ درصد انرژی مصرفی نیز برای آزمایش باتری و موتور با آکومولاتور بازیابی میشود.
فراری علاوهبراین زیرساخت جاده اطراف کارخانه تازه را بازسازی کرده تا ترافیک را از مسیرهای مهم عابرپیاده دور کند. این چنین یک جاده و مسیر دوچرخهسواری تازه نیز برای دسترسی ساخته است.
دسته بندی مطالب