[ad_1]
به گزارش دلچسب
معاون گسترش ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران او گفت: در تعمیر شناور به خودکفایی ۸۵ درصدی رسیدیم.
خبرگزاری موج
، عبدالرضا محبی معاون گسترش ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امروز یکشنبه، ۱۴ مردادماه در آئین تشریح همانندسازی موتور کشتی با گفتن این که ایران هشت هزار کیلومتر مرز با ۱۴ سرزمین دارد که از این مقدار ۴۰ درصد مرز دریایی و رودخانهای است، او گفت: این ویژگی نشان دهنده اهمیت دریا برای سرزمین از ابعاد گوناگون است.
معاون گسترش ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه اصرار کرد: یکی از موارد مهم و استراتژیک مباحث مربوط به بازدارندگی نظامی، امنیت و حملونقل است. در این قسمت ایران سابقه چندین هزار ساله دارد و هم چنان جای رشد در این صنعت را داریم.
وی با اشاره به حملونقل دریایی، او گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای سرزمین طی دوره بعد از انقلاب و قبل از آن اهمیت راهبردی داشته است.
معاون گسترش ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران او گفت: در اسناد بالادستی سرزمین چند سالی است که به صنعت حملونقل دریایی زیاد تر پرداخته شده است. این اتفاق به دلایل آن است که راهی برای گسترش به جز دریا نداریم.
محبی در ادامه گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مدام یکی از حوزههای قوی سرزمین بوده که تحریم شده است. اعمال تحریمهای ظالمانه به واسطه راهبردی بودن کشتیرانی برای جمهوری اسلامی ایران بوده و یکی از مزیتهای کشتیرانی در اختیار داشتن ناوگان ملکی است، اگر اینگونه نبوده است قیمتها چند برابر میشد. مسئله دیگر در کشتیرانی نیروی متخصص است که طی چهار دهه تازه توانستهایم آنها را پرورش کنیم.
وی از راه اندازی بیمه، تعمیر شناور، فراهم سوخت و … به گفتن شاهکارهای صنعت حملونقل دریایی یاد کرد و افزود: فراهم هر کدام از اینها که به نزدیک به ۸۵ درصد خودکفایی رسیدهایم در سطح اختصاصی می باشند که سالها استانداردسازی میخواهد و باید بر پایه قوانین بینالمللی در این قسمتها عمل شود.
دسته بندی مطالب
[ad_2]منبع