[ad_1]
به گزارش دلچسب
یک شرکت بازاریابی که مشتریانی همانند فیس بوک و گوگل دارد، آشکار کرد به میکروفون موبایل کاربران گوش میدهد و سپس با دقت به اطلاعات جمع آوری شده تبلیغاتی را برای آنها نمایش می دهد.
خبرگزاری موج
به نقل از اسکای نیوز، مطابق گزارشی تازه به نظر میرسد موبایلهای افراد واقعاً از صاحبانشان استراق سمع میکنند.
گروه رسانهای کاکس به تازگی آشکار کرده شرکتهای گوگل و متا از طریق میکروفون موبایل کاربران برای نمایش تبلیغات به آنها، استراق سمع میکند.
این شرکت به اندوختهگذاران خود اعتراف کرد نرمافزار «گوش دادن فعال» آن با منفعت گیری از هوش مصنوعی برای یافتن دادههای مورد نظر خود به مکالمات افراد گوش میکند.
گروه رسانهای کاکس(CMG) در بیانیهای برای اندوخته گذاران نوشت: آگهی دهندگان میتوانند این دادههای صوتی را با دادههای رفتاری همخوان کنند تا مشتریان مورد نظرشان را بیابند.
این شرکت اشاره کرده محاورات و رفتارهای آنلاین مشتریان ردی از فعالیتهایشان به جا میگذارد و نرم افزار هوش مصنوعی این اطلاعات رفتاری و صوتی را از بیشتر از ۴۷۰ منبع جمع آوری میکند.
در این گزارش ادعا شده فیس بوک، گوگل و آمازون از مشتریان گروه رسانهای کاکس می باشند.
گوگل بعد از برقراری ربط با رسانه ۴۰۴ مدیا که این گزارش را انتشار کرده می بود، گروه رسانهای کاکس را از وب سایت Partners Program خود حذف کرد. سخنگوی شرکت نیز در این باره او گفت: همه آگهی دهندگان باید از قوانین و مقررات و این چنین سیاستهای تبلیغاتی گوگل پیروی کنند. هنگامیکه ما تبلیغات یا آگهی دهندگان ناقض این سیاستها را شناسایی کنیم، عمل های مشابه را در روبه رو آنها انجام میدهیم.
متا که شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام است، نیز خبرداد مشغول بازدید فعالیتهای این شرکت است تا نقض قوانین توسط آن را اشکار کند.
سخنگوی آمازون نیز خبرداد زیرمجموعه تبلیغاتی آن هیچ زمان در این برنامه با CMG همکاری نکرده و قصدی برای این چنین کاری ندارد. این شرکت نیز خبرداد در روبه رو هر شریکی که قوانینیش را نقض کند، عمل های ملزوم را اجرا میکند.
دسته بندی مطالب
[ad_2]منبع