به گزارش دلچسب
سونی در چند سالی که کنسول PS5 اراعه کرده است، موفق به فروش تعداد بسیاری از این کنسول بازی شده است و اکنون مطابق گزارشها تا ژوئن ۲۰۲۴، مجموعاً ۶۱.۷ میلیون دستگاه فروخته است. این مقدار تقریباً دوبرابر مقدار فروش کنسولهای Xbox Series X و Xbox Series S است که مایکروسافت در این نسل فروخته است. نه فقط در این نسل بلکه در همه دوران رقابت این دو شرکت بزرگ، سونی از نظر مقدار فروش کنسولهای پلیاستیشن، از مایکروسافت جلوتر است.
به گزارش wccftech، یکی از اطلاعات دلنشین آماری، قیاس مایکروسافت و سونی در هر نسل است؛ در واقع رقابت این دو شرکت بزرگ در اغاز سال ۲۰۰۰ اغاز شد. سونی در سال ۲۰۰۰ کنسول PS2 را اراعه کرد و یک سال سپس هم مایکروسافت اولین کنسول خود با نام Xbox را روانه بازار کرد.
سونی بعد از اراعه PS2 یک سال سریعتر، زیاد جلوتر از فروش کنسول مایکروسافت می بود ومجموعاً به فروش ۱۵۵ میلیون واحدی در قیاس با ۲۴.۷ میلیون واحدی Xbox رسید. باینحال مایکروسافت این فاصله را با Xbox 360 افت داد و به ۸۴.۹ میلیون واحد رسید، درحالیکه PS3 تنها ۸۷.۴ میلیون فروخت. این نوشته تا حدی از آن جهت می بود که PS3 در آن زمان قیمت نجومی ۶۰۰ دلاری داشت.
ادامه رقابت مایکروسافت و سونی در نسل ۸ و ۹
سونی با اراعه PS4 که فروش ۱۱۷ میلیون دستگاهی داشت، یک بار دیگر پیشتاز شد. ایکس باکس وان تنها ۵۷.۹ میلیون فروش داشت. اکنون با کنسولهای PS5 و Xbox Series، مایکروسافت بیشتر از این سقوط کرده است. بااینحال، به نظر نمیرسد که این نوشته صدمه جدی به مایکروسافت داخل کند، چون انگارً این شرکت مسیر روشنی دارد و برنامههای گستردهای دارد تا بازیها را در تعداد بسیاری از دستگاهها در دسترس مردم قرار دهد.
این دادهها بر پایه ویدیوی تازه وال استریت ژورنال است که اطلاعات خود را از آلدورا اینتلیجنس گرفته است. این گزارش به طور کلی فقط در رابطه فروش کنسول نیست، بلکه توضیحی درمورد نحوه تلاش مایکروسافت برای «تعریف مجدد بازی» است. این ابتکار یکی از بزرگترین شرکتهای فناوری در جهان، به شدت به سرویس Xbox Game Pass متکی است. یک مطرح اشتراک که در آن گیمرها میتوانند برای دسترسی به بازیها از کتابخانه همیشه در حال رشد مایکروسافت، هزینهای ماهانه بپردازند.
دسته بندی مطالب