برتری اول گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گسترش ناوگان است_دلچسب

[ad_1] به گزارش دلچسب


به گزارش

خبرگزاری موج


 به نقل از گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران؛ محمدرضا مدرس‌خیابانی در مجمع عمومی صاحبان سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منتهی به سال مالی ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ که با وجود بیشتر از ۸۰  درصد سهامداران برگزار شد، با یادآوری این که گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سال ۱۳۹۹ با حمل بنزین به سرزمین ونزوئلا توانست برگ زرینی به افتخارات خود بیفزاید، او گفت: انجام موفق و افتخارآفرین این مأموریت، تبدیل صدور مطلب تبریک مقام معظم رهبری به ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شد که سند افتخاری در تاریخ ۵۷ ساله این شرکت محسوب می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به مجمع بسیار گروه کشتیرانی در روز‌های پایانی اسفندماه ۱۴۰۲ اشاره کرد و او گفت: خوشبختانه در آن مجمع با همکاری و همراهی سهامداران، از محل سود انباشته شرکت افزایش اندوخته ۴۳ درصدی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید و بر این مبنا، اندوخته ثبتی این شرکت به هشت هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدرس خیابانی با گفتن این که گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، رتبه هجدهم در بین شرکت­های بزرگ کانتینری دنیا را به خود تعلق داده و رتبه ۲۲ را در بین ۱۰۰ شرکت برتر سرزمین بر پایه برسی سازمان مدیریت صنعتی دارد، در ادامه گفت: هم‌اکنون۲۱ درصد سهم حمل‌و‌نقل بار داخلی بر‌مسئولیت این ناوگان است.

وی سال ۲۰۲۴ میلادی را سالی زیاد سخت برای صنعت حمل و نقل دریایی جهان توصیف و تصریح کرد: در این سال نرخ حمل بار کانتینری در دنیا با ۵۷ درصد افت روبه رو بوده و هم اکنون نیز با افت مجدد قیمت­ حمل بار در بازار‌های جهانی روبه رو هستیم.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصاد، ورزشی، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری و سلامتی را در وب سایت خبری دلچسب بخوانید.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: میانگین قیمت حمل کانتینری کالا‌های وارداتی ۵۲ درصد افت داشته است و در حوزه صادرات نیز با افت قیمت حمل روبه رو بوده‌ایم؛ ضمن این که قیمت‌های حمل جهانی در قسمت حمل فله نیز با افت و نوسان روبه رو است.

او گفت: با این حال مقدار حمل کالا‌ها به لحاظ وزنی در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۷ دهم درصد افزایش داشته و به ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در سال قبل رسید.

مدرس‌خیابانی رشد حمل بار کانتینری ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۲ را ۱۴ درصد خبرداد و او گفت: همزمان در قسمت حمل فله، با افت ۸ درصدی روبه رو بودیم که یقیناً در این قسمت به علت این که برخی از کشتی‌ها به طور کاپوتاژی اجاره داده شده‌اند، تفاوتی در مقدار درآمد تشکیل نشده است.

 مدیر‌عامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اندوخته انسانی شرکت نیز خاطرنشان کرد:  آموزش نیروی انسانی یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که در دستورکار گروه کشتیرانی قرار دارد و به همین منظور در حالی که در سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۷۰۰ نفر دریانورد خارجی بر روی ناوگان ملی فعال بوده­‌اند، امروز خوشبختانه همه دریانوردان شاغل بر روی ناوگان، ایرانی می باشند.

وی این چنین تعداد شناور‌های گروه کشتیرانی را ۱۴۳ فروند انواع شناور کانتینربر، فله‌بر، چندمنظوره و حمل کالای عمومی، تانکر و … خبرداد و افزود: با خرید کانتینر‌های تازه، تعداد کانتینر‌ها در ناوگان هم اکنون به ۲۰۶ هزار دستگاه رسیده که مأموریت حمل کالا را انجام خواهند داد.

وی با گفتن این که در حوزه حمل‌و‌نقل ترکیبی نیز اکنون با خواست ساخت و خرید از تولیدکنندگان داخلی تعداد ۱۵۵۸ دستگاه واگن در انواع گوناگون در ناوگان در حال فعالیت می باشند، اظهار داشت: از این رهگذر و با منفعت گیری از واگن‌های تانکر این امکان فراهم شده که همه سوخت مورد نیاز ناوگان، تشکیل شده از سوی پالایشگاه‌های داخلی، به بنادر جنوبی حمل شود این چنین با کسب مجوز صدور بارنامه‌های بین‌المللی ریلی امکان برای انتقال و حمل کالا به طور DOOR TO DOOR نیز بیشتر از پیش فراهم شده است.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یکی از دستاورد‌های مهم این گروه در حوزه بازار حمل‌و‌نقل دریایی را استمرار فعالیت‌ها به رغم همه تحریم‌ها برسی کرد و او گفت: خوشبختانه اکنون در حوزه حمل کالا با هیچ مشکی روبه رو نیستیم و امکان حمل کالا از هر نقطه دنیا به سرزمین و بالعکس وجود دارد.

 وی با گفتن این که کشتی‌های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با صلابت و تحت پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آبراهه‌­های بین‌المللی فعالیت می­‌کنند، تصریح کرد: گسترش کریدور شمال-جنوب یکی از رویکرد‌های مهم اقتصادی سرزمین است که به همین منظور گروه کشتیرانی فعالیت‌های خود را در بندر شهیدبهشتی چابهار اغاز کرده است که در این خصوص ۵.۵ هکتار زمین در این بندر برای انجام خدمات تخلیه و بارگیری در حال آماده سازی و تجهیز است سال قبل نیز نزدیک به ۶۶ هزار TEU کانتینر در چابهار تخلیه و بارگیری شد، امسال این رقم به ۱۰۰ هزار TEU کانتینر خواهد رسید.

مدرس خیابانی به ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص اجرای سیاست‌های گسترش دریا محور نیز اشاره کرد و آن را زمان بی نظیری برای حوزه دریایی سرزمین دانست و او گفت: امیدواریم با منفعت گیری از این ابلاغیه بتوانیم در جهت گسترش فعالیت‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منفعت کامل را ببریم.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گسترش ناوگان را یکی از با اهمیت ترین برنامه‌ها و برتری اول این گروه طی سال‌های آتی دانست و تصریح کرد: در این حوزه عمل های ارزشمندی صورت گرفته است برای مثال یکی از شناور‌هایی که باید به طور کامل اسقاط و از رده خارج می‌شد با تلاش همکاران گروه در قسمت گسترش ناوگان با تمهیدات و شرایط خاص و پیچیده‌ای تعمیر شد و به گفتن یک شناور نو به ناوگان برگشت و مشغول به کار شد.

وی منفعت گیری حداکثری از ظرفیت داخل برای تعمیرات ادواری، همکاری با شرکت‌های دانش بنیان برای تشکیل ملزومات ناوگان، سامانه‌های هوشمند سازی و پایشگری مصرف سوخت را از دیگر عمل های گروه کشتیرانی در راستای گسترش ناوگان دانست.

مدرس‌خیابانی این چنین به انعقاد قرارداد ساخت ۱۲ شناور با شرکت‌های داخلی اشاره و خاطرنشان کرد: گروه کشتیرانی بر فراهم حداکثری نیاز‌های خود از تولیدات داخلی اصرار دارد که به همین منظور بیشتر از ۸۳ درصد از ملزومات مورد نیاز ناوگان از داخل تهیه و تامین شده است، ضمن این که به روزآوری تجهیزات مورد نیاز ناوگان، تامین کانتینر و کانتینر یخچالی از داخل و خریداری کشتی سازی اروندان همه انها در راستای حمایتاز صنایع داخلی بوده است.

به حرف های مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزایش ظرفیت و جوان سازی ناوگان در شرکت کشتیرانی دریای خزر با ورود ۸ فروند شناور و افزایش ظرفیت حمل از ۹۵ به ۱۲۳ هزار تُن و این چنین خواست ساخت چندین شناور تازه از عمل های انجام شده در این قسمت بوده است.

وی با گفتن این که با حمایتسهامداران توانستیم مجوز دریافت تسهیلات از صندوق گسترش ملی برای گسترش ناوگان را دریافت کنیم، افزود: امیدواریم با پشتیبانی بانک‌های عامل از این امکان فراهم شده برای افت اساسی عمر ناوگان و گسترش ناوگان منفعت ببریم.

مدرس خیابانی اصرار کرد: به جستوجو افت عمر ناوگان هستیم که به همین منظور تلاش می‌کنیم تا هم از طریق شرکت‌های داخلی و هم شرکت‌های خارجی کشتی‌های جدیدی به ناوگان اضافه کنیم و طی ده سال میانگین سن ناوگان را به زیر ده سال برسانیم، چون عمر ناوگان کشتیرانی اکنون ۱۹ سال است؛ اما این نیازمند فراهم به موقع منبع های مالی و همراهی همه سهامداران است.

گفتنی است در مجمع عمومی عادی سالیانه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منتهی به سال مالی ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ با رأی حداکثر سهامدارن این شرکت مبلغ ۱۱۰ تومان به ازاء هر سهم سود تصویب و تقسیم شد.

دسته بندی مطالب

اخبار فرهنگی

اخبار فناوری

خبر های اقتصادی

خبرهای ورزشی

اخبار کسب وکار

اخبار پزشکی

[ad_2]
منبع

پیشنهاد ما به شما

قدردانی رسمی ایران از موضع حمایتی دولت الجزایر

سپاس رسمی ایران از موضع حمایتی دولت الجزایر_دلچسب

[ad_1] به گزارش دلچسب آخرین مطالب لامینه یامال به بیماری لاعلاج مبتلا شد_دلچسب تنها ۴۰ …