به گزارش دلچسب
خبرگزاری موج
به نقل از صندوق ذخیره فرهنگیان، همایش دوروزه “جهش تشکیل،رضایت مشتری و منفعت وری پایدار” با وجود محسن احمدی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، مهدی نیکفر مدیرکل رفاه و حمایتوزرات آموزش و پرورش، سودمند امینی مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، مدیران و کارشناسان شرکت بیمه معلم در اصفهان برگزار شد و دومین روز این همایش نخستین مرکز نوآوری و فناوری صنعت بیمه سرزمین تحت گفتن مگنت با چندین تیم استارتابی متعلق به بیمه معلم رونمایی و همزمان چند اپلیکیشن اختصاصی مگنت راه اندازی و فعال گردید.
محسن احمدی در حاشیه این همایش از نخستین مرکز نوآوری و فناوری صنعت بیمه سرزمین در بیمه معلم تحت گفتن “مگنت” رونمایی کرد و در سخنانی دقت به علم بویژه فناوریهای نوین و منفعت مندی از نوآوری های باز پژوهشگران جوان سرزمین را برای همه بنگاههای اقتصادی الزامی دانست و با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری بیمه معلم اظهار داشت: این مرکز تحت گفتن مگنت، اولین مرکز نوآوری در سرزمین است که با مجوز رسمی پارک فناوری پردیس و معاونت علمی ریاست جمهوری فعالیت میکند و با قابلیت پذیرفتن و استقرار چندین تیم
استارت آپی ضمن عرصه سازی اندوخته گذاری جهت پیاده سازی ایده های نوآورانه علتاصلاح و اتقای فرآیند اراعه خدمات بیمه ای از طریق محصولات فناورانه تازه خواهد شد.
مرکز نوآوری بیمه معلم، نقطه اتصال دانش و صنعت
وی مرکز نوآوری مگنت بیمه معلم را نقطه اتصال دانش و صنعت برسی نمود و با اصرار بر این که بزودی ناظر نتایج اثربخش فعالیت مرکز نوآوری بیمه معلم خواهیم می بود افزود : از مزایای این مرکز که درچارچوب سیاستهای برنامههای سوم و چهارم گسترش دولت تشکیل شده میتوان به تشکیل اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، تجاریسازی دستاوردهای تحقیقاتی-کاربردی، گسترش کسب و کارهای کوچک و متوسط دانش بنیان، تسهیل انتقال دانش و فناوری از مراکز دانشگاهی به صنعت بیمه و رفع نمودن نیازهای جامعه اشاره کرد.
احمدی با اشاره به توانایی شخصی خود در راهاندازی و گسترش مراکز نوآوری تصریح کرد: بنده در مسوولیت های قبلی افتخار پایهگذاری مرکز نوآوری در یکی از هلدینگهای مهم سرزمین را داشتم که با پشتیبانی معاونت علمی رئیس جمهوری فعالیتهای حرفه ای خود را انجام داد و تا بحال آثار و نتایج زیاد خوبی درپی داشته است.
نقش پررنگ مراکز نوآوری در پیروزی و بهبود کارکرد شرکتها
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: حقیقت این است که نوآوریهای باز، نقطه اتصال سازمانهای نوگرا و روزآمد به منفعتمندی از تازه ترین یافتههای علمی حتی در دوردستها است و پیگیری این سیاست، علتمطالبه ما از مدیران و روسای هلدینگها و شرکتهای صندوق است که از ظرفیت محققان، نوآوران و پژوهشگران علاقمند در حوزههای تخصصی گوناگون منفعت گیری کنند.
وی عمده فعالیت مرکز نوآوری بیمه معلم را در حوزه اینشورتک ذکر کرو و او گفت این مرکز با جذب استارتاپ های فعال در حوزه بیمه به دو مقصد مهم یعنی اراعه محصولاتی با مقصد اصلاح مقداری و کیفی فرآیندها و روز امدی صنعت بیمه و اراعه محصولاتی با مقصد ترقی فروش خدمات بیمه ای و نواوری حوزه بیمه ای را جستوجو خواهد کرد.
احمدی یکی دیگر از خدمات مرکز نوآوری بیمه معلم را اراعه خدماتی در حوزه مشاوره در حوزه های مالی و اندوخته گذاری، تجاری سازی و مارکتینگ ذکر کرد.
مراکز نوآوری، نیازهای فناورانه سرزمین را تامین می نمایند
مدیرعامل صندوق با اشاره به دستاوردهای متعدد مراکز نوآوری در صنایع گوناگون اظهار داشت: اصلاح و ترقی فرآیند اراعه خدمات بیمهای از طریق محصول شتاب دهنده، ترقی مقداری یا افزایش فروش خدمات، ترقی کیفی خدمات بیمهای از طریق بکارگیری نوآوریهای روزآمد، تشکیل بانک اطلاعاتی مدیریت دانش و اسبق ایدهها و استارتاپها، گسترش تکنولوژی بیمه و صنعت بیمه در عملیات و فعالیتهای بیمهگری و این چنین گسترش کارآفرینی با هدایت نوآوران به سمت تشکیل موسسات دانایی محور، از دستاوردهای مرکز نوآوری مگنت خواهد می بود.
احمدی با اشاره به نقش زیاد مهم استارتاپها در پیروزی و بهبود کارکرد شرکتها، او گفت: دقت، حمایتو شکلدهی به استارتاپهای حوزه تکنولوژی بیمهای و تشکیل شتابدهندههای کسب و کار در این حوزه، ما را در ادامه درست و مستمر مسیر فعالیتهایمان پشتیبانی میکند.
مدیرعامل صندوق اظهار داشت: حمایتاز این قشر خوشفکر و خلاق به شکل فراهم کردن بستری مناسب برای اجرایی نمودن ایدهها علتمیشود نوآوریها و فناوریهای تازه به سازمانها تزریق شده و علتنشاط و پویایی میشود و از نظر دیگر اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی تسهیل میگردد.
اصرار بر منفعت گیری از خدمات اقتصاد دانش بنیان و بازاریابی دیجیتال
مدیرعامل صندوق با پافشاری بر برنامهریزی دقیق و وجود پررنگ و موثر در حوزه اقتصاد دانشبنیان و بازاریابی دیجیتال، او گفت: چابکسازی و سودآوری بیمه معلم منوط به منفعتمندی از ظرفیتهای این حوزه است و همه باید تلاش کنیم با ترقی سطح درآمدی مجموعههای بیمه و بانک، رضایت جامعه بزرگ فرهنگیان جلب و سود حاصل از فعالیتهای اقتصادی شرکتهای زیرمجموعه در چرخه اقتصادی زندگی آنها ملموستر شود.
حمایتصندوق از پژوهشگران جوان از مطرح ایده تا تجاریسازی آن
وی با اظهار حمایتصندوق ذخیره فرهنگیان از مطرح های کاربردی و ایده های پژوهشگران جوان سرزمین بویژه خانواده فرهنگیان او گفت: از سیاست های راهبردی صندوق ذخیره فرهنگیان دقت اختصاصی به نهادینه شدن فعالیت های دانش بنیان بویژه در شرکت های صنعتی و تولیدی تابعه صندوق فرمود و او گفت در این عرصه ازمایش ها خوبی در شرکت ماشین سازی اراک به گفتن صنعت ساز و نماد تشکیل دانش بنیان داشته ایم و این سیاست در دیگر شرکت های صندوق ذخیره در حال اجراست.
افزایش سهم بازار و رشد ۲۵۰ درصدی حق بیمه تولیدی معلم در یک سال قبل
احمدی در ادامه با اشاره به کارکرد شرکت بیمه معلم در سال مالی قبل خاطرنشان کرد بیمه معلم در سنوات قبل با ریسکهای مختلفی از جمله ریسک بازار، ریسک اعتباری، ریسک نقدینگی و بالا بودن نسبت مطالبات نسبت به میانگین صنعت و ریسک عملیاتی روبه رو می بود که در دوره تازه بعد از شناسایی این ریسکها، برنامههای مختصرزمان، بینزمان و طویل مدت برای بهبود و گسترش فعالیت شرکت تدوین و اجرایی شد که نتیجه آن در آمار و رقم های عملکردی امسال نمایان شده است.
سودآوری پایدار و افزایش سهم بازار
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اصرار بر اهمیت پیاده سازی استراتژی گسترش بازار در بیمه معلم، افزایش ضریب نفوذ در انواع رشته های بیمه ای بویژه بازارهای غیرسهامداری را خواستار شد و او گفت با اهمیت ترین رسالت یک بنگاه اقتصای سوداوری است لذا برنامه ریزی در شرکت بیمه معلم باید به گونه ای باشد که از همه ظرفیت ها جهت افزایش سود خالص و بهبود سرانه سود منفعت گیری گردد.
احمدی رصد مداوم بازار و برجسته نمودن مزیتهای رقابتی در بیمه معلم را الزامی دانست و او گفت شاخص های کلیدی همانند افزایش منفعت وری بویژه در قسمت نیروی انسانی، گسترش فروش و اجرای استراتژی های بازاریابی مدرن الزامات صنعت بیمه است.
ثبت بیشترین توانگری مالی در بیمه معلم
او گفت: ثبت بیشترین نسبت توانگری مالی با نسبت ۱۴۳ درصد، کسب رتبه یک بیمهگر دریایی، رتبه نخست امتیاز حاکمیت شرکتی از فرابورس و این چنین اخذ مجوز تکافل از بیمه مرکزی، از دستاوردهای شاخص بیمه معلم بوده است.
مدیرعامل صندوق ذخیره در همین عرصه فرمود: در یک سال قبل ناظر افزایش سهم بیمه معلم از بازار از ۲.۷ به ۳.۵ درصد بودیم و به تبع آن رشد ۲۵۰ درصدی در شاخص حق بیمه تولیدی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ را داشتیم. تعداد مشتریان این شرکت به ۱۶ میلیون نفر رسیده و این شرکت رتبه ۳ شاخص رضایت مشتریان در بین شرکتهای بیمهای را داراست.
مدیرعامل صندوق با گفتن این که قراردادهای زیانده مورد بازنگری قرار گرفته و تعدادی از آنها حذف و هزینههای اداری عمومی افت ۲۳ درصدی نسبت به سال قبل داشته است او گفت تلاش شده است با ترقی نظام وصول مطالبات، موفق به دریافت مطالبات از چند شرکت از جمله شرکت مخابرات و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شدیم.
مدیرعامل صندوق او گفت: بیمه معلم به گفتن مجری مطرح اربعین عتبات سـازمان حـج و زیارت سال ۱۴۰۳ با پوشش بسته های بیمه ای برای ۵ میلیون زائر کارکرد مساعد داشت و این چنین به گفتن بیمه گر معتمد وزارت سرزمین در مطرح اتباع و مهاجرین خارجی انتخاب شد.
او گفت: طی سال قبل این چنین ناظر جذب مشتریان تازه از جمله وزارت جهـاد کشاورزی، هلال احمر، سازمان تحقیقات و شیرپگاه بودیم و بعد از چند سال موفق شدیم که خدمات بیمه تکمیلی فرهنگیان شامل فرهنگیان ۹ استان سرزمین و ستاد وزارت آموزش و پرورش را در پرتفوی این شرکت داشته باشیم و تلاش می کنیم آن را گسترش دهیم.
بنابر این گزارش، در همایش ” جهش تشکیل، رضایت مشتری و منفعت وری پایدار”، سودمند امینی مدیرعامل و شماری از مدیران ارشد شرکت بیمه معلم گزارشی از عمل های انجام شده و برنامه های شرکت در سال مالی تازه اراعه نمودند.
دسته بندی مطالب
منبع