فروشگاه‌های آفلاین از جستوجو‌کنندگان بیشتری برخوردارند_دلچسب

[ad_1] به گزارش دلچسب

بر پایه گزارش تازه شرکت دانش‌بنیان دیتاک که در حوزه کلان‌داده و هوش مصنوعی فعالیت دارد، برندهای افق کوروش، فیلیمو و دیجی‌کالا به ترتیب با ۲.۷ میلیون، ۲.۱ میلیون و ۱.۷ میلیون جستوجو‌کننده، در صدر فهرست پرطرفدارترین برندهای ایرانی در اینستاگرام قرار گرفته‌اند.

این پژوهش که به بازدید صد برند پرطرفدار در اینستاگرام پرداخته است، مشخص می کند که دیگر برندهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) نظیر خانومی، اسنپ و نماوا نیز از جمله نام‌های پرطرفدار محسوب خواهد شد، در حالی که تعداد بسیاری از برندهای این صنعت کمتر از یک میلیون جستوجو‌کننده دارند.

مسئله قابل دقت در این گزارش، نرخ تعامل بالای بانک شهر است که با وجود داشتن نزدیک به نیم میلیون جستوجو‌کننده، با نرخ تعامل ۸ درصدی، رکورددار تعامل کاربران در بین برندهای ایرانی بوده است. بعد از بانک شهر که با ۸ درصد نرخ تعامل در صدر قرار دارد، برند طبیعت با نیم‌میلیون جستوجو‌کننده و نرخ تعامل بیشتر از ۵ درصد جایگاه دوم را به خود تعلق داده است. سومین رتبه نیز متعلق به یک بانک است: بانک سامان با نزدیک به ۳ درصد نرخ تعامل و نزدیک به یک میلیون جستوجو‌کننده، تعامل نسبتاً بالایی با مخاطبان خود داشته است.

نرخ تعامل شاخصی است که مشخص می کند چه درصدی از جستوجو‌کنندگان یک صفحه، با محتوای آن تعامل داشته‌اند. این شاخص بر پایه معیارهایی نظیر لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری و ذخیره‌کردن پست‌ها محاسبه می‌شود. برای مثال، اگر صفحه‌ای با یک میلیون جستوجو‌کننده، به‌طور متوسط ۵۰ هزار عکس العمل (ترکیبی از لایک و کامنت) دریافت کند، نرخ تعامل آن ۵ درصد خواهد می بود.

بر پایه گزارش دیتاک، برخی از برندهای پرطرفدار همانند دیجی‌کالا، افق کوروش و فیلیمو با وجود داشتن میلیون‌ها جستوجو‌کننده، نرخ تعامل پایین‌تری نسبت به رقیب ها دارند. این چنین خانومی، اسنپ و ازکی در قیاس با دیگر کسب‌وکارها، تعامل کمتری با مخاطبان خود در اینستاگرام داشته‌اند.

در بخشی از این گزارش، مقدار افزایش دقت به برندها در قیاس با سال قبل بازدید شده است. فیلمنت با ۳۳۰ درصد رشد در جذب دقت کاربران، رتبه اول را کسب کرده است. اسنپ با ۱۵۶ درصد رشد در جایگاه دوم قرار دارد. بانک ملت نیز با ۱۲۸ درصد افزایش دقت، سومین برند پررشد این فهرست است.

1746277214 453 فروشگاه‌های آفلاین از جستوجو‌کنندگان بیشتری برخوردارند دلچسب

گزارش دیتاک به‌وضوح مشخص می کند که کسب‌وکارهای فعال در حوزه طلای آب‌شده و لندتک‌ها که سال قبل وجود پررنگی داشتند، این بار در فهرست برندهای برتر جایگاهی ندارند. یقیناً در آخر گزارش پافشاری شده است که تحلیل کامل‌تری در گزارش سالانه دیتاک اراعه خواهد شد.

در بین استارتاپ‌های فین‌تک، آسان‌پرداخت ملت با ۹۷۵٫۳ هزار جستوجو‌کننده، بیشترین مخاطب را در این حوزه دارد. با این حال، نرخ تعامل این برند در گزارش ذکر نشده است.

بازدید‌ها حاکی از آن است که کاربران اینستاگرام هم کسب‌وکارهای آفلاین (همانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای) و هم برندهای آنلاین را جستوجو می‌کنند، اما فروشگاه‌های فیزیکی هم چنان از جستوجو‌کنندگان بیشتری نسبت به فروشگاه‌های مجازی (همانند دیجی‌کالا) برخوردارند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصاد، ورزشی، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری و سلامتی را در وب سایت خبری دلچسب بخوانید.

در آخر گزارش آمده است که مجموع جستوجو‌کنندگان غیرتکراری صد برند برتر ایرانی در اینستاگرام به ۴۰ میلیون نفر می‌رسد؛ رقمی که معادل کل جمعیت کانادا است. این در حالی است که اینستاگرام تا این مدت در لیست پلتفرم‌های فیلترشده قرار دارد و به نظر می‌رسد موضع حاکمیت نسبت به از بین بردن فیلتر آن سخت‌گیرانه‌تر از دیگر شبکه‌های اجتماعی است.

دسته بندی مطالب

اخبار فرهنگی

اخبار فناوری

خبر های اقتصادی

خبرهای ورزشی

اخبار کسب وکار

اخبار پزشکی

[ad_2]

پیشنهاد ما به شما

لامینه یامال

لامینه یامال به بیماری لاعلاج مبتلا شد_دلچسب

[ad_1] به گزارش دلچسب لامینه یامال، توانایی استثنایی بارسلونا و تیم ملی اسپانیا، در حالی …