[ad_1]
به گزارش دلچسب
خبرگزاری موج
به نقل از روابط عمومی سازمان صداوسیما، پیمان جبلی و اعضای شورای معاونان سازمان صداوسیما صبح روز سهشنبه، ۲۳ اردیبهشتماه ۱۴۰۴، میزبان علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش و جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه بودند.
در این نشست، پیمان جبلی با اشاره به آمادگی کامل حوزههای صف و ستاد صداوسیما برای همکاری با آموزش و پرورش، او گفت: باید ظرفیتهای دو طرف را به هم متصل کرد و با تحکیم بسترهای همکاری، تفاهمنامه بین این دو دستگاه را از فضای نمادین خارج کرده و در میدان عمل پیادهسازی کرد.
او گفت: راه اندازی کارگروه مشترک، به این همکاری جنبه عملیاتی میدهد و تفاهمنامهها را به قراردادهای اجرایی تبدیل میکند.
جبلی با اشاره به فعالیتهای صداوسیما در حوزه آموزش و پرورش، پافشاری کرد: رسالت ما فراتر از تعهدات صوری است و باید کیفیت همکاری خود با آموزش و پرورش را افزایش دهیم.
وی این چنین بر الزام راه اندازی جلسات مستمر بین معاونان و مدیران صداوسیما و آموزش و پرورش پافشاری و اظهار کرد: همه ظرفیتهای رسانه ملی در اختیار دستگاهها قرار دارد، اما اگر آموزش و پرورش در برتری صداوسیما قرار گیرد، پیروزیهای بزرگی در جامعه محقق خواهد شد.
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به جایگاه اختصاصی آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: ظرفیتهای رسانه ملی باید بهطور اختصاصی در خدمت تحول آموزشی قرار گیرد. اگر این وزارتخانه در صدر برتریهای ما قرار گیرد، میتوان به نتایج ملموس و کارآمدی دست یافت.
جبلی در آخر، با ابراز امیدواری برای منفعتبرداری از زمانهای اینده، او گفت: آرزو داریم از ظرفیتهای حاضر در مسیر پیشرفت آموزش و پرورش منفعت گیری کرده و دستاوردهای ارزشمندی خلق کنیم.
همافزایی برای تحول تربیتی و عدل آموزشی
علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش ، در این نشست بر الزام همکاری مشترک برای تحقق اهداف تربیتی، عدل آموزشی و فرهنگسازی پافشاری کرد و نقش کلیدی صداوسیما در این مسیر را حائز اهمیت دانست.
او ضمن اشاره به هفته معلم، از دستگاههای فرهنگی برای پاسداشت این مناسبت سپاس کرد و بر لزوم تبیین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای ترقی آموزش و پرورش سرزمین پافشاری کرد. وی او گفت: گسترش دانایی برای نسل تازه، انتقال آداب و رسوم به نسل آینده، و تحکیم هویت دینی و ملی دانشآموزان، جزو مأموریتها و اهداف اساسی آموزش و پرورش است که در این قسمت با رسانه ملی مأموریتهای مشترکی داریم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیتهای ساختاری و شباهتهای دو نهاد، اظهار کرد: آموزش و پرورش با ۷۵۰ منطقه آموزشی، میلیونها معلم، دانشآموز و والدین، بهگفتن بزرگترین رسانه دولت محسوب میشود.
وی ضمن تقدیر از کوششهای صداوسیما در انعکاس نقاط قوت و ضعف این وزارتخانه، او گفت: آموزش و پرورش نیز بهگفتن یک رسانه ملی، در راستای اهداف ملی جایگاه ارزشمندی دارد. اگر با همافزایی و هماندیشی در این مسیر حرکت کنیم، فضای فرهنگی سرزمین از صدمه مصون خواهد ماند و تحولی بزرگ رقم خواهد خورد.
او این چنین ضمن سپاس از میدانداری صداوسیما در رخدادهای اختصاصی، از «مدرسه تلویزیونی ایران» که در دوران کرونا به اجرا درآمد، بهگفتن مثالای موفق یاد کرد و خواستار تداوم این نوع همکاریها شد.
کاظمیبا اشاره به پافشاری مقام معظم رهبری بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، او گفت: “این سند ماهیتی تربیتی دارد و مقصد آن پرورش انسانهای مؤمن، ولایتمدار و مسئولیتپذیر است. هرچند در سالهای قبل پیشرفت چشمگیری نداشتهایم، اما اکنون مسیر را با قوت بیشتری ادامه خواهیم داد. در این راستا، نیاز به گفتمانسازی داریم که همکاری با رسانه ملی لازمه تحقق آن است.
وزیر آموزش و پرورش با تقدیر از عمل های رسانه ملی در پوشش اخبار و تشکیل گزارشهای مرتبط با حوزه آموزش و پرورش، او گفت: شبکههای استانی با ضریب نفوذ بالا و مخاطبان وفادار، میتوانند نقش مؤثری در ربط مستقیم با مردم ایفا کنند. این شبکهها امیدوارکنندهترین بستر برای انتقال مطلبهای آموزشی می باشند و برنامهریزی برای گسترش و تنوعبخشی به محتوای آنها الزامی است.
وی در آخر، ابراز امیدواری کرد که این دیدار، آغازگر فصل جدیدی از همکاریهای مشترک بین آموزش و پرورش و رسانه ملی باشد. از نظر دیگر، وی بر الزام راهاندازی «شبکه ملی آموزش و پرورش» بهگفتن یکی از خواستههای رهبر معظم انقلاب پافشاری کرد.
در این دیدار، اعضای شورای معاونین سازمان صداوسیما و معاونان و مدیران آموزش و پرورش با اراعه گزارش کارکرد، پیشنهادهایی برای بهبود همکاریهای دو دستگاه نقل کردند.
در آخر نشست نیز تفاهمنامهای بین رئیس سازمان صداوسیما و وزیر آموزش و پرورش برای گسترش همکاریها و افزایش تعامل بین این دو نهاد به امضا رسید.
دسته بندی مطالب
[ad_2]منبع