شرکت‌های هواپیمایی را مسئول تخلفات در عرصه قیمت بلیت ‌می‌دانیم_دلچسب

[ad_1] به گزارش دلچسب


به گزارش

خبرگزاری موج


، علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه جمعی از معاونین و مدیران دستگاههای اجرایی، صبح امروز شنبه، با وجود در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، به روال خدمات‌ رسانی به زائران اربعین حسینی نظارت کرد.

این بازدید در راستای نظارت بر نحوه اعزام زائران به عتبات عالیات و بازدید کارکرد شرکت‌های هواپیمایی در ایام پرتقاضای سفرهای زیارتی انجام شد. دادستان تهران ضمن وجود در قسمت‌های گوناگون ترمینال از جمله سالن انتظار، گیت‌های ورودی و فروشگاه‌های اراعه کالا، با زائران او گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره داشت و از نزدیک در جریان مسائل و دغدغه‌های آنان قرار گرفت.

در ادامه این بازدید سه ساعته، جلسه‌ای با وجود مدیران فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد. صالحی در این نشست با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین، خدمت‌رسانی به زائران را افتخاری بزرگ برای دستگاه‌های اجرایی دانست و بر لزوم ترقی کیفیت خدمات پافشاری کرد.

وی با اشاره به برخی تخلفات در عرصه قیمت‌گذاری بلیت هواپیما، خبرداد: «شرکت‌های هواپیمایی مسئول مستقیم تخلفات احتمالی در حوزه نرخ‌گذاری می باشند و دستگاه قضایی با همکاری نهادهای نظارتی، نوشته را به‌صورت جدی پیگیری خواهد کرد.»

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصاد، ورزشی، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری و سلامتی را در وب سایت خبری دلچسب بخوانید.

در جریان این بازدید، یکی از مشکلات زائران با پیگیری مستقیم دادستان تهران حل و فصل شد که نشان‌دهنده نقش مؤثر نظارت قضایی در بهبود فرآیند خدمت‌رسانی است.

 

پافشاری دادستان تهران بر نظارت دقیق بر خدمات‌رسانی به زائران در ترمینال سلام 

در جریان بازدید دادستان تهران از ترمینال سلام، بر الزام نظارت مستمر و دقیق بر فعالیت واحدهای فروشگاهی، اراعه بلیت پروازهای عتبات عالیات، نگه داری کرامت زائران و ارتقاء کیفیت پروازها در ایام اربعین پافشاری شد.

دادستان تهران ضمن سپاس از استقرار شعبه تعزیرات حکومتی در ترمینال سلام، این عمل را گامی مؤثر در جهت کنترل بازار و مقابله با تخلفات صنفی دانست و اظهار داشت: «نظارت بر واحدهای فروشگاهی مستقر در این ترمینال از اهمیت بالایی برخوردار است و هرگونه تخلف و گران‌فروشی باید با جدیت و قاطعیت پیگیری شود.»

وی با اشاره به مشکلات نقل‌شده از سوی مردم در عرصه تهیه بلیت پروازهای عتبات عالیات، افزود: «بلیت این پروازها باید به سهولت و با قیمت مصوب در اختیار عموم قرار گیرد. در این بازدید، تخلف برخی شرکت‌ها در اراعه بلیت با نرخ‌های غیرمصوب محرز شد که ملزوم است با این موارد به طور اختصاصی و خارج از نوبت برخورد شود.»

دادستان تهران این چنین بر لزوم نگه داری شأن و کرامت زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پافشاری کرد و او گفت:«خدمت‌ گزاران و کارکنان این مرکز باید با تواضع و روی گشاده با زائران برخورد کنند و در از بین بردن مشکلات آنان نهایت همکاری را داشته باشند تا خاطره‌ای خوش و معنوی از این سفر در ذهن زائران باقی بماند.» 

وی در قسمت فرد دیگر از سخنان خود، ارتقاء کیفیت و امنیت پروازها را از برتری‌های مهم در ایام اربعین حسینی (ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: «نباید کیفیت پروازها قربانی افزایش تعداد آن‌ها شود. همه نهادها و قسمت‌های مرتبط باید با همکاری و هم‌افزایی، خدمات مطلوب و ایمن به زائران اراعه دهند.» 

این بازدید در اغاز اغاز موج سفرهای زیارتی اربعین صورت گرفت و نشان‌ دهنده‌ی عزم جدی دستگاه قضایی برای حمایتاز حقوق زائران و ارتقاء سطح خدمات‌رسانی در حوزه حمل‌ونقل هوایی و خدمات ترمینالی است.

شرکت‌های هواپیمایی موظف به پاسخگویی در روبه رو تخلفات احتمالی شدند

دادستان تهران با پافشاری بر لزوم نظارت دقیق بر روال فروش بلیت‌های پروازهای عتبات عالیات، خبرداد: در صورت ابراز هرگونه تخلف در نحوه اراعه یا قیمت‌گذاری بلیت‌ها، شرکت‌های هواپیمایی باید پاسخگو باشند. و نافی مسئولیت آنها در روبه رو سایت‌ها و آژانس‌های اراعه بلیت، نمی باشد.

این چنین وی  درخصوص مشکل اعلامی توسط یکی از مسافرین دایر بر کلاهبرداری و فروش  بلیت در سایت تقلبی، دستور راه اندازی پرونده و برخورد قاطع  و مسدودی سایت وابسته را خطاب به سرپرست دادسرای فرودگاه صادر کرد.

در همین جهت، دادستان تهران به پلیس فتا مأموریت داد تا با سایت‌ها و سکوهای غیرمجاز و متخلف فروش بلیت برخورد سریع و اختصاصی داشته باشد و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری کند.

این اظهارات در جریان بازدید دادستان تهران از فرودگاه امام خمینی (ره) و او مباحثه با زائران و مراجعان نقل شد. در این بازدید، یکی از زائران خبرداد که بعد از خرید بلیت از یکی از شرکت‌های هواپیمایی، زمان مراجعه به فرودگاه با مغایرت اطلاعات شناسنامه‌ای روبه رو شده و از دریافت کارت پرواز محروم مانده است.

دادستان تهران شخصاً نوشته را پیگیری و بعد از قبول حرف های‌های زائر، از مسئولان ترمینال سلام خواست تا کارت پرواز برای وی صادر شود و متعاقبا شخصا تا زمان سوار شدن زائر به هواپیما و مطمعن از انجام سفر، نوشته را پیگیری کرد.

بر پایه آمار رسمی، از روز شنبه ۴ مردادماه تا جمعه ۱۷ مردادماه، همزمان با اغاز موج اعزام زائران به مناسبت اربعین حسینی (ع)، مجموعاً ۴۸۱ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد عتبات عالیات انجام شده است. در قالب این پروازها، ۶۷ هزار و ۳۳۱ زائر به این سفر معنوی اعزام شدند.



دسته بندی مطالب

اخبار فرهنگی

اخبار فناوری

خبر های اقتصادی

خبرهای ورزشی

اخبار کسب وکار

اخبار پزشکی

[ad_2]
منبع

پیشنهاد ما به شما

قدردانی رسمی ایران از موضع حمایتی دولت الجزایر

سپاس رسمی ایران از موضع حمایتی دولت الجزایر_دلچسب

[ad_1] به گزارش دلچسب آخرین مطالب لامینه یامال به بیماری لاعلاج مبتلا شد_دلچسب تنها ۴۰ …