از نمره منفی تا برداشت های منفی_دلچسب

[ad_1] به گزارش دلچسب


به گزارش

خبرگزاری موج


، پایش مستمر کارکرد شرکت‌های بیمه، کنترل صورت‌های مالی، رصد فرایند پرداخت خسارت به زیان‌دیدگان، احصای مقدار توانگری مالی و رصد مراعات دیگر مقررات بیمه‌ای و این چنین هشدار به مدیران شرکت‌هایی که از مسیر حرفه‌ای فعالیت خود منحرف شده‌اند از جمله ابزارهایی است که بیمه مرکزی برای ایفای مسئولیت خطیر نظارتی خود در اختیار دارد.

یکی از با اهمیت ترین ابزارهای نظارتی که در برخی دستگاه‌ها و نهادها به «کارت زرد» نیز شهرت دارد اهرم آگاهی‌دهنده و بازدارنده «نمره منفی» است که در کمیته‌های فنی و تخصصی، مقدار دقیق آن استخراج شده و به شکل محرمانه به مدیرعامل یا اعضای هیأت مدیره شرکت‌های تحت نظارت، اظهار می‌شود.

طبیعی است که دریافت نمره‌های منفی ابتدا جنبه هشدار و اظهار دارد اما در صورت ادامه رفتارهای غیر حرفه‌ای و عدم اصلاح روندهای قبلی، سیر نمرات منفی حتی به سلب صلاحیت گردانندگان شرکت‌های مورد نظر نیز منتهی خواهد شد.

آنچه مسلم است برای هر یک نمره منفی اظهار‌شده از سوی کمیته تخصصی، مدارک و مستندات کافی از جمله دعوت از مدیران و تذکرات شفاهی و گفتن مصادیق آشکار انحراف از چارچوب‌های بیمه‌گری، حاضر است و حتی یک نمره منفی به مدیران، جنبه شخصی و جناحی ندارد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصاد، ورزشی، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری و سلامتی را در وب سایت خبری دلچسب بخوانید.

یقیناً برای نهاد ناظر صنعت بیمه برخی نگرانی‌ها در این خصوص قابل فهمیدن است اما در صورت برگشت مدیران و گردانندگان شرکت‌ها به مسیر قانونی و حرفه‌ای بیمه گری این نگرانی‌ها رفع خواهد شد.

بیمه مرکزی به گفتن عالی‌ترین مرجع نظارت بر کارکرد صنعت بیمه، ماموریت سنگین حمایتاز بیمه‌گذاران و صیانت از حقوق مردم را بر مسئولیت دارد و هر کجا که منافع عمومی جامعه و حقوق بیمه‌گذاران به ناحق تهدید شود، بی‌هراس از جنجال‌های رایج و شبهه‌افکنی‌های مرسوم، با مراعات موازین قانونی ورود خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد حقی، ناحق شود.

تکرار این مسئله احتمالا ملزوم باشد که همه تذکرات و اخطارهای صادره از سوی بیمه مرکزی مبتنی بر مقررات اشکار و  از پیش اظهار‌شده و بعد از تذکرات شفاهی، تصویب و به‌صورت محرمانه ابلاغ می‌شود.

بر پایه آیین‌نامه مرتبط با «صلاحیت حرفه‌ای مدیران صنعت بیمه» هر گونه دریافت تذکر و نمره منفی باید فرایند قانونی خود را طی کند و ادعای ابلاغ تذکر و اخطار  بدون برپایی نشست‌های توجیهی و زمان دفاع برای مدیران از مبنا نادرست است.

بدیهی است هرگونه اعتراض به نمرات منفی از سوی مدیران صنعت بیمه از مسیرهای قانونی از سوی بیمه مرکزی قطعاً پیگیری و خطاهای احتمالی نیز جبران خواهد شد.

مسئله پایانی نیز این که نهاد ناظر صنعت بیمه علاوه بر اظهار نمرات منفی در مواردی نمرات مثبت را در کارنامه مدیران صنعت بیمه به ثبت می‌رساند که بر پایه روشنامه و مقررات حاضر، می‌تواند نمره منفی را در صورت وجود خنثی کند که در خصوص نمرات تازه نیز این چنین مواردی به چشم می‌خورد.

با وجود تصمیم نهاد ناظر صنعت بیمه در راستای نگه داری محرمانگی نمرات منفی، چنانچه مدیران مشمول به طور مکتوب، آمادگی خود را برای انتشار کردن آزاد اطلاعات یادشده اظهار کنند، مشکلی برای افشای آن در پیشگاه افکار عمومی وجود ندارد.

طبیعی است که جریان‌های متخلف، تلاش می‌کنند با تمسک به ابزار غوغاسالاری و جنجال‌آفرینی از مسئولیت عمل خود شانه خالی کنند اما بی‌تردید رسانه‌های بی‌غرض و جدا گانه و این چنین صاحبان وجدان‌های پاک از هر گونه تلاش مسئولان در مسیر احقاق حقوق مردم و ممانعت از پایمال شدن منافع آنان، استقبال کرده و در کنار خادمان خود در بیمه مرکزی خواهند ایستاد.



دسته بندی مطالب

اخبار فرهنگی

اخبار فناوری

خبر های اقتصادی

خبرهای ورزشی

اخبار کسب وکار

اخبار پزشکی

[ad_2]
منبع

پیشنهاد ما به شما

قدردانی رسمی ایران از موضع حمایتی دولت الجزایر

سپاس رسمی ایران از موضع حمایتی دولت الجزایر_دلچسب

[ad_1] به گزارش دلچسب آخرین مطالب لامینه یامال به بیماری لاعلاج مبتلا شد_دلچسب تنها ۴۰ …