[ad_1]
به گزارش دلچسب
شرکت هواپیمایی WestJet کانادا قبول کرده که اطلاعات شخصی ۱.۲ میلیون مسافر این شرکت در یک دعوا سایبری و نقض داده در اغاز سال جاری به سرقت رفته است.
به گزارش تک کرانچ، این شرکت هواپیمایی تعداد مسافران صدمهدیده را در گزارشی به دادستان کل ایالت مین خبرداد. در این گزارش ذکر شده که ۲۴۰ نفر از ساکنان این ایالت نیز تحتتأثیر این سرقت اطلاعات قرار گرفتهاند.
شرکت هواپیمایی WestJet در ماه ژوئن از یک رخداد امنیتی خبر داده می بود
بر پایه گزارشها، دادههای سرقتشده امکان پذیر شامل نام مسافران، تاریخ تولد، آدرس پستی و مدارک سفر ازجمله گذرنامه و مدارک هویتی صادرشده از سوی دولت و این چنین دیگر اطلاعات مربوط به خدمات مسافران همانند خواستها و شکایات باشد.
WestJet این چنین خبرداد که اطلاعات مربوط به حسابهای پاداش مشتریان نیز امکان پذیر به سرقت رفته باشد، اطلاعاتی ازجمله موجودی امتیازها و دیگر دادههای مرتبط با حسابهای پاداش. این غول هواپیمایی در ماه ژوئن بعد از آنکه فهمید شد سیستمهایش مورد نفوذ قرار گرفته و هکرها دادههایی را از شبکه آن سرقت کردهاند، از ابراز یک رخداد امنیتی خبر داد.
برخی گزارشهای انتشار شده این رخداد را به گروه هکری موسوم به Scattered Spider نسبت دادهاند. این گروه هکری با انگیزه مالی فعالیت میکند و عمدتاً از نوجوانان و جوانان انگلیسیزبان راه اندازی شده و بهخاطر تماس با حمایتIT شرکتها و فریب کارمندان برای اعطای دسترسی به شبکههای شرکتی شناخته میشود.
FBI و شرکتهای امنیت سایبری اغاز امسال هشدار داده بودند که این هکرها صنعت حملونقل و هوانوردی را مقصد قرار دادهاند. حرف های میشود شرکت هواپیمایی استرالیایی Qantas نیز توسط همین گروه مورد دعوا قرار گرفته و اطلاعات شخصی بیشتر از ۶ میلیون مسافر آن به سرقت رفته است.
فرودگاهها و شرکتهای هواپیمایی در سالهای تازه به یک مقصد بالقوه برای هکرها تبدیل شدهاند. اخیراً نیز برخی از بزرگترین فرودگاههای اروپا مقصد یک دعوا سایبری قرار گرفتند که جهت تأخیر در پروازها شد.
دسته بندی مطالب