هیدئو کوجیما هوش مصنوعی را تهدیدی برای گسترش بازی‌ها نمی‌داند_دلچسب

[ad_1] به گزارش دلچسب

هیدئو کوجیما، سازنده مشهور بازی‌های متال گیر و دث استرندینگ، اخیراً هوش مصنوعی را نه تهدیدی برای خلاقیت انسان بلکه یک همکار مورد قیمت در فرایند گسترش بازی معارفه کرده است.

دیدگاه هیدئو کوجیما درمورد هوش مصنوعی

او در مصاحبه‌ای با Wired Japan گفت که برخلاف تعداد بسیاری از فعالان صنعت که از هوش مصنوعی برای تشکیل ایده منفعت گیری می‌کنند، او آن را به‌گفتن ابزاری برای افزایش کارایی و آزادسازی زمان خلاق انسان‌ها می‌بیند. کوجیما او گفت:

«تعداد بسیاری از افراد از هوش مصنوعی برای خلق ایده منفعت گیری می‌کنند، اما من آن را زیاد تر یک دوست می‌بینم. از آن‌جایی که من در صنعت دیجیتال بوده‌ام، قسمت خلاقانه را خودم هدایت می‌کنم و از هوش مصنوعی برای بهبود منفعت‌وری پشتیبانی می‌گیرم.»

مطابق گزارش‌ها رویکرد او در منفعت گیری از هوش مصنوعی بر انجام ماموریت های زمان‌بر و تکراری همانند انیمیشن‌سازی، ضبط حرکت (Motion capture) و محتواسازی برای شخصیت‌های غیرقابل‌بازی (NPC) متمرکز است، تا انسان‌ها بتوانند تمرکز خود را روی قسمت‌های خلاقانه نگه دارند. کوجیما می‌گوید:

«می‌خواهم هوش مصنوعی کارهای تکراری و زمان‌بر را برعهده بگیرد تا هم هزینه‌ها کمتر شود و هم زمان تشکیل افت یابد. به‌جای این که فقطً از هوش مصنوعی منفعت گیری کنیم، زیاد تر باید با پشتیبانی او دست به خلق بزنیم. در آینده من یک قدم جلوتر هستم و با هوش مصنوعی دست به خلق آثار خواهم زد.»

در بازی Death Stranding 2: On the Beach، استودیو Kojima Productions با منفعت‌گیری از یادگیری ماشین، از بازیگرانی همانند «ال فانینگ» و «کوتسونا شیئوری» مدل‌های دیجیتال به وجود اورده است. با وجود تحسین گسترده بابت کیفیت بصری، کوجیما نتیجه کار را تنها «خوب» می‌داند و در پروژه‌های آینده همانند OD و Physint به جستوجو ترقی واقع‌گرایی است.

دیدگاه کوجیما در تضاد با گرایش برخی شرکت‌ها به خودکارسازی کامل کارها قرار دارد و هوش مصنوعی را به‌گفتن ابزاری برای بهبود منفعت‌وری و افت هزینه می‌بیند، نه جایگزینی برای انسان. امروزه تعداد بسیاری از شرکت‌ها همانند Activision ،Level-5 و Capcom از هوش مصنوعی برای گسترش موتورهای بازی، تشکیل عناصر بصری، تشکیل متن و پشتیبانی به برنامه‌نویسی منفعت گیری می‌کنند و وجود هوش مصنوعی در صنعت بازی به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

کوجیما علاوه‌بر منفعت‌برداری از هوش مصنوعی، به نوآوری‌های فراتر از بازی نیز دقت دارد. او با Niantic Spatial برای تشکیل توانایی حقیقت افزوده‌ای الهام‌گرفته از دث استرندینگ همکاری کرده و پروژه‌های فیلم لایو اکشن و انیمیشن این تاثییر را در دستور کار دارد. رویکرد کوجیما، هوش مصنوعی را به‌گفتن شریکی خلاق معارفه می‌کند که به نوآوری و خلاقیت انسان ضربه نخواهد زد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصاد، ورزشی، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری و سلامتی را در وب سایت خبری دلچسب بخوانید.

دسته بندی مطالب

اخبار فرهنگی

اخبار فناوری

خبر های اقتصادی

خبرهای ورزشی

اخبار کسب وکار

اخبار پزشکی

[ad_2]

پیشنهاد ما به شما

لامینه یامال

لامینه یامال به بیماری لاعلاج مبتلا شد_دلچسب

[ad_1] به گزارش دلچسب لامینه یامال، توانایی استثنایی بارسلونا و تیم ملی اسپانیا، در حالی …