[ad_1]
به گزارش دلچسب
یوتوب بهتازگی اظهار کرده که در فاصله بین ماه ژوئیه ۲۰۲۴ تا ژوئیه ۲۰۲۵، بیشتر از ۸ میلیارد دلار به صنعت موسیقی پرداخت کرده است.
به گزارش تک کرانچ، «لیور کوهن»، رئیس جهانی قسمت موسیقی یوتوب، در بیانیهای او گفت: «پرداخت ۸ میلیارد دلار مشخص می کند که دو موتور مهم یوتوب، تبلیغات و اشتراکها، با همه ظرفیت درحال کار می باشند. این رقم نقطه آخر نیست؛ بلکه نشاندهنده پیشرفتی پایدار و معنادار در مسیر ما برای ساختن خانهای برای هر هنرمند، ترانهسرا و ناشر در عرصه جهانی است.» این دستاورد عظیم یوتوب در جریان هفته موسیقی لاتین بیلبورد اظهار شد.
یوتوب درحال گسترش فعالیتهای خود در صنعت موسیقی است
پرداخت بیشتر از ۸ میلیارد دلار به صنعت موسیقی رکورد محسوب میشود و مشخص می کند که پرداخت سالانه یوتوب به این صنعت نسبت به سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۲ میلیارد دلار افزایش یافته است. در سال ۲۰۲۲ یوتوب گزارش داده می بود که بین ژوئیه ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲، ۶ میلیارد دلار به صنعت موسیقی پرداخت کرده است. در سال ۲۰۲۱ نیز این شرکت اظهار کرده می بود که طی ۱۲ ماه، ۴ میلیارد دلار به این صنعت پرداختی داشته است.
این خبر درحالی از سوی یوتوب اظهار میشود که اسپاتیفای اغاز سال جاری اظهار کرده می بود که در سال ۲۰۲۴، ۱۰ میلیارد دلار به صنعت موسیقی پرداخت کرده است. مقدار پرداختی اسپاتیفای به صنعت موسیقی در سال ۲۰۲۳ برابر با ۹ میلیارد دلار اظهار شده می بود.
یقیناً باید بدانید که همه این پول مستقیماً به هنرمندان نمیرسد؛ بلکه بخشی از آن به شرکتهای ضبط، ناشران، ترانهسراها و دیگر ذینفعان پرداخت میشود.
یوتوب این چنین اظهار کرده که مدل درآمدی تبلیغات و اشتراک این شرکت علترشد و شتاب قابلتوجهی شده و اشاره کرده که بیشتر از ۱۲۵ میلیون مشترک Music و Premium در سراسر جهان از خدمات این شرکت منفعت گیری میکند. این آمار شامل کاربرانی که در دورههای آزمایشی (Trial) می باشند نیز میشود. یوتوب در آخر اشاره کرده که دو میلیارد تماشاگر هر ماه با حساب کاربری خود موزیک ویدیوها را در این پلتفرم تماشا میکنند.
دسته بندی مطالب