سیاست‌های وارداتی مانع گسترش صنعت حمل و نقل سرزمین است_دلچسب

به گزارش دلچسب


رئیس انجمن صنایع همگن بر الزام تکمیل پروژه‌های حمل و نقلی و اصلاح سیاست‌های وارداتی، هشدار داد و او گفت: ادامه واردات خودروهای فرسوده و دست دوم نه تنها مانع پیشرفت صنعت حمل و نقل می‌شود، بلکه پیامدهای زیست‌محیطی شدیدی نیز به جستوجو دارد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصاد، ورزشی، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری و سلامتی را در وب سایت خبری دلچسب بخوانید.


به گزارش خبرنگار
اقتصادی
خبرگزاری موج


، محمدرضا نجفی، رئیس انجمن صنایع همگن، در نشست خبری دومین همایش حمل و نقل و گسترش اقتصادی، با اشاره به چالش‌های حاضر در صنعت حمل و نقل سرزمین، خواستار دقت اختصاصی دولت به تکمیل پروژه‌های حمل و نقلی و اصلاح سیاست‌های حاضر شد.

نجفی اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهم که باید به شدت تکمیل شود، پروژه حمل و نقل چابهار به زاهدان است که می‌تواند تأثیرات بسیاری بر گسترش اقتصادی سرزمین داشته باشد. در این راستا، ما نیاز داریم که دولت‌ها برای از بین بردن نواقص حاضر در ترانزیت بین‌المللی و تسریع در تکمیل این پروژه‌ها، عمل های جدی‌تری انجام بدهند.

وی این چنین به مشکلات حاضر در ناوگان حمل و نقل داخلی اشاره کرد و افزود: سیاست‌های دولت در قبل در خصوص واردات خودروهای حمل و نقل، صنعت حمل و نقل سرزمین را از مسیر گسترش بازداشته است. در حالی که ظرفیت تشکیل در سرزمین نزدیک به ۱۵۰ هزار ماشین است، نیاز واقعی سرزمین تنها نزدیک به ۶۰ هزار ماشین می‌باشد، اما با سیاست‌های وارداتی که تنها ۱۰ درصد از خودروها را شامل می‌شود، نمی‌توان صنعت حمل و نقل سرزمین را به پیش برد.

رئیس انجمن صنایع همگن اصرار کرد: با اهمیت ترین مسأله این است که سیاست واردات خودروهای دست دوم و فرسوده را متوقف کرده و به سمت تشکیل داخلی و صادرات محوری حرکت کنیم. واردات خودروهای فرسوده و کارکرده، به اختصاصی در شرایطی که خودروهای داخلی با استانداردهای ملزوم تشکیل خواهد شد، نه تنها به سود اقتصاد سرزمین نیست، بلکه تبدیل مشکلات زیست محیطی نیز خواهد شد.

نجفی در ادامه گفت: با دقت به حالت آلودگی هوا، منفعت گیری از خودروهای فرسوده و موتور سیکلت‌های قدیمی به شدت آلایندگی تشکیل می‌کند. ما نیاز به برنامه‌ریزی و اقداماتی داریم که این روال را متوقف و نوسازی ناوگان حمل و نقل را در دستور کار قرار دهیم.

وی در آخر تصریح کرد: باید هرچه سریعتر تصمیمات جدی در این عرصه اتخاذ شود. اگر به توان تشکیل داخلی که ظرفیت تشکیل ۱۵۰ هزار ماشین را دارد، دقت نکنیم و هم چنان به واردات خودروهای دست دوم و فرسوده اصرار ورزیم، قطعاً به نتیجه‌ای مطلوب نخواهیم رسید.




دسته بندی مطالب

اخبار فرهنگی

اخبار فناوری

خبر های اقتصادی

خبرهای ورزشی

اخبار کسب وکار

اخبار پزشکی


منبع

پیشنهاد ما به شما

عملکرد ابزار‌های تامین مالی زنجیره تولید در سال جاری از ۵۴ همت عبور کرد

کارکرد ابزار‌های تامین مالی زنجیره تشکیل در سال جاری از ۵۴ همت عبور کرد_دلچسب

به گزارش دلچسب به گزارش خبرگزاری موج آخرین مطالب برندگان مسابقه عکاسی علمی انجمن سلطنتی …