به گزارش دلچسب
کوششهای فولکس واگن برای سازماندهی مجدد نیروهای کاری خود در آلمان با چالشهای جدی مواجه شده است. غول خودروسازی آلمانی تصمیم دارد تشکیل فولکسواگن ID.3 را متوقف کند و کارگران را از خط تشکیل درسدن به محلی دیگر بفرستد. بااینحال کارگران این چنین تصمیمی را نپذیرفتهاند؛ موضوعی که علتایجاد بحران در سطوح مدیریتی فولکس واگن شده است.
آخر تشکیل در کارخانه شیشهای و بحران فولکس واگن در مدیریت نیروها
کارخانه درسدن فولکس واگن بهعلت معماری خاص و دیوارهای همه شیشهای خود به کارخانه شفاف شباهت دارد. این خط تشکیل بهزودی کار خود را آخر خواهد داد. در اواخر ماه جاری و آخر سال ۲۰۲۵ میلادی، تشکیل فولکس واگن ID.3 در درسدن به آخر میرسد و دیگر هیچ خودرویی در آن تشکیل نخواهد شد.
مدیران فولکس واگن برای حل مشکل نیروی مازاد، طرحی تشویقی را اراعه دادهاند. پیشهاد آنها شامل پرداخت پاداش ۳۰ هزار یورویی به هر کارگر است. شرط پرداخت این پاداش، انتقال به دفتر مرکزی و کارخانه مهم شرکت در ولفسبورگ است که ۳۰۰ کیلومتر با درسدن فاصله دارد. با وجود سخاوتمندانه بودن پاداش فولکس واگن، کارگران نسبت به این نوشته روی خوش نشان ندادند.
اکنون نزدیک به ۲۵۰ نفر در خط تشکیل درسدن فولکس واگن مشغول به کار می باشند. از این تعداد، ۱۵۵ نفر در درسدن باقی خواهند ماند و امنیت شغلی آنها تا سال ۲۰۳۰ ضمانت شده است.
آینده کارخانه: از مونتاژ تا استنفورد شرق
با پایان کار خط تشکیل درسدن، این کارخانه تحول کاربری میدهد و به یک پردیس نوآوری تبدیل میشود. این پروژه با همکاری دانشگاه صنعتی درسدن به اجرا درخواهد آمد. نیمی از فضای کارخانه به دانشگاه اجاره داده خواهد شد. در این پردیس نوآوری روی مسائلی همچون هوش مصنوعی، میکروالکترونیک و طراحی تراشه، علوم مواد و رباتیک و فناوریهای اقتصادی تمرکز خواهد شد.

این تحول استراتژیک مشخص می کند که فولکس واگن بهجای تشکیل صرف، تصمیم دارد درسدن را به محلی برای تحقیق و توسه تبدیل کند. یقیناً حل بحران نیروی کار فولکس واگن برای پذیرفتن این تغییرات، چالشی بزرگ به حساب میآید.
دسته بندی مطالب