به گزارش دلچسب
معاون مطبوعاتی:
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرداد رسانههای نوین و بهاختصاصی اینستاگرام با ترویج فردیت و سبک زندگی فردگرایانه، یکی از عوامل مهم افت تمایل به ازدواج و فرزندآوری در ایران می باشند.
خبرگزاری موج
، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش اثرگذار رسانههای نوین در تحول رفتارهای اجتماعی خبرداد: اینستاگرام یکی از عوامل مهم ترویج فردیت در جامعه است و همین الگو جهت افت علاقه به ازدواج، فرزندآوری و شراکت اجتماعی میشود. وی او گفت: تمایل به کمفرزندی در جامعه افزایش یافته و بخشی از آن به نحوه مصرف رسانهای مردم بازمیگردد؛ رسانههایی که بهجای تحکیم همبستگی، سبک زندگی فردمحور را برجسته میکنند. او گفت: رسانه و هنر میتوانند زبان اقناع جامعه باشند و جهتگیری درست آنها در شکلدهی افکار عمومی نقشی تعیینکننده دارد.
وی تصریح کرد: توانایی چین مشخص می کند جمعیت برای این سرزمین دغدغهای ساختاری است و مدیریت فضای مجازی و تنظیمگری رسانهای در این سرزمین با مقصد هدایت ذائقه مخاطب انجام میشود تا جامعه به سمت فرزندآوری و زندگی اجتماعی هدایت شود.
وی خبرداد: نتایج تحقیقات در آمریکا نیز ثابت میکند حتی اگر حالت واقعی اقتصاد مناسب باشد، بازتاب منفی آن در رسانهها میتواند راه اندازی خانواده را تحت تأثیر منفی قرار دهد. او گفت: رسانههای نوین طبق معمولً هراس، فردیت و ناامیدی را بازتولید میکنند در حالی که تلویزیون یک رسانه خانوادگی است و این ویژگی را ندارد.
وی خاطرنشان ساخت: مشکلات اقتصادی در جامعه محسوس است و آثار آن در قالب پرخاشگری و افت امنیت روانی دیده میشود اما رسانهها نباید این مشکلات را چند برابر پررنگ کنند بلکه باید با قاببندی درست حقیقت را بازتاب دهند.
وی پافشاری کرد: یکی از مولفههای مهم امنیت روانی پیشبینیپذیر بودن آینده است و سیاستگذاریها باید در این مسیر حرکت کند. وی یادآور شد: شعار فرزند کمتر زندگی بهتر نزدیک به ۱۵ سال در سرزمین تبلیغ شد اما تنها در سه سال تازه دقت جدی به جوانیِ جمعیت اغاز شده و نمیتوان انتظار داشت آثار این تحول سیاست به شدت مشاهده شود.
دسته بندی مطالب
منبع