[ad_1]
به گزارش دلچسب
خبرگزاری موج
، محمود لیائی -مدیرعامل شرکت ملی پست – با اشاره به این که از ابتدای امسال تا بحال بیشتر از دو میلیون و ۸۰۰ هزار گذرنامه توزیع شده، او گفت: قسمت بسیاری از این گذرنامهها، مربوط به زائران اربعین بوده است.
وی با اشاره به تسهیل در مرحله های رهگیری و تحویل گذرنامههای امسال افزود: برای نخستین بار، روی همه پاکتهای گذرنامههای زیارتی، شماره تماس گیرنده درج شده تا عملیات تحویل با شدت بیشتری انجام شود.
به حرف های وی، دفاتر کشیک عصرگاهی در ۹ ناحیه پستی تهران دایر شده تا هموطنانی که به هر علت مایل به دریافت گذرنامه در نوبت عصر می باشند، با همراه داشتن بارکدپستی به دفتر پستی منطقه خود، مراجعه کرده و گذرنامه خود را تحویل بگیرند.
لیائی با اشاره به پیشینه ستاد اربعین شرکت ملی پست خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم با راه اندازی ستاد اربعین که امسال سومین سال فعالیتش است در خدمت زائران ابا عبدالله هستیم و برتری امسال را توزیع به موقع و سریع گذرنامهها قرار دادیم.
وی با اشاره به این که خوشبختانه با فرهنگ سازی که صورت گرفت مردم از چند ماه پیش، نسبت به تمدید، معاوضه یا خواست گذرنامه عمل کردهاند که این نوشته جهت شده ترافیک توزیع در این روزهای باقیمانده تا مراسم اربعین، عادی باشد، افزود: این چنین تعامل سازندهای که بین ما و نیروی انتظامی به وجود آمده جهت شده، خدمترسانی پست در حوزه گذرنامه هر سال با کیفیت مطلوبتری ارایه شود و رسوب و تاخیر به حداقل برسد.
مدیرعامل شرکت ملی پست نوشته نذر خدمت کارکنان پست را نیز یادآور شد و تصریح کرد: در برخی ایام، همکاران جمعه شبها برای نذر خدمت به زوار امام حسین (ع)، خارج از ساعات اداری گذرنامهها را به دست گیرندهها میرسانند.
معاون وزیر ارتباطات تشکیل باجه پاسخگویی حضوری به زوار در چهار راه لشگر (باجه مرکزی) از ساعت ۷ تا ۲۱ و ارسال حداکثری گذرنامههای دریافتی از فراجا به استانها تا قبل از حرکت خطوط روزانه پستی را از دیگر عمل های پست به منظور تسریع در فرایند خدمترسانی به زائران حسینی در تحویل گذرنامهها ذکر کرد.
لیائی با اصرار بر این که تشکیل بارکد پستی به معنی تحویل گذرنامه به ادارات پست نیست، اظهار کرد: متقاضیان میتوانند بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از دریافت نخستین پیامک حاوی بارکدپستی، از طریق سامانه رهگیری شرکت ملی پست به نشانی https://najatracking.post.ir فرایند سیر مرسوله خود را پیگیری کنند.
به حرف های وی، رهگیری گذرنامه زیارتی با منفعت گیری از چت بات پست در مطلبرسان «بله» نیز از چند روز پیش راه اندازی شده است و هموطنانی که به این مطلبرسان دسترسی دارند به شرط داشتن کدرهگیری میتوانند از این طریق نیز گذرنامه خود را پیگیری کنند.
مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به خدمات این شرکت در سرزمین عراق او گفت: نوشته دیگر راهاندازی خدمت «زائر پست» است که سال قبل با گفتن «پست یافته»، اجرا شد و امسال تغییراتی در آن تشکیل و مقرر شده ۸ ایستگاه با گفتن زائر پست در مسیر پیاده روی اربعین مستقر شود.
بر پایه اظهار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، لیائی با اشاره به این که ۲ ایستگاه از این ایستگاهها در محل کنسولگری نجف و کربلا و ۶ ایستگاه دیگر در مسیر راهپیمایی اربعین در موکبهای مهم ایرانی است، تصریح کرد: سال قبل این خدمت توسط یک سامانه نرم افزاری فقط در حد اسناد و مدارک مفقود شده می بود، اما امسال تلفن همراه و کوله پشتی و افراد گمشده هم به این سامانه اضافه شده است.
دسته بندی مطالب
[ad_2]منبع