[ad_1]
به گزارش دلچسب
جنرال موتورز با همکاری الجی باتری لیتیوم منگنز غنی (LMR) را برای پیکاپها و شاسیبلندهای الکتریکی خود گسترش خواهد داد. خودروساز آمریکایی میگوید شیمی باتری تازه ایمنتر، انرژی متراکمتر و کمهزینهتر از فناوری جاری است.
مقصد جنرال موتورز این است که به اولین خودروساز تبدیل شود که از باتریهای LMR در خودروهای برقی منفعت گیری میکند و میخواهد تا سال ۲۰۲۸ تشکیل تجاری آنها را در آمریکا اغاز کند. ماه قبل، فورد خبرداد از سال ۲۰۳۰ منفعت گیری از باتری لیتیوم منگنز را برای مدلهای برقیاش اغاز خواهد کرد.
در باتری خودروهای برقی، کاتد یا الکترود منفی طبق معمولً از نیکل، کبالت و منیزیم ساخته خواهد شد. کبالت، بهگفتن جز کلیدی این ترکیب، گرانترین ماده باتری است و تحت شرایطی استخراج میشود که زیاد تر حقوق بشر را نقض میکند؛ به همین علت به آن «الماس خونین باتریها» میگویند. جنرال موتورز و شرکتهای دیگر همانند تسلا جستوجو تشکیل باتریهای بدون کبالت می باشند. بهگفتن جانشین، سلولهای باتری LMR از مقدار بیشتری منگنز مقرونبهصرفهتر منفعت گیری میکنند اما ظرفیت و چگالی انرژی بیشتری اراعه خواهند داد.
تفاوتهای باتری لیتیوم منگنز با باتریهای دیگر
جنرال موتورز با همکاری الجی انرژی سولوشن نزدیک به ۳۰۰ سلول LMR در مقیاس کامل را برای فهمیدن شیمی این نوع باتری به وجود اورده است.
نسل جاری محصولات برقی شورلت و کادیلاک از باتریهای پرظرفیت نیکل منفعت میبرند که انرژی کافی برای برد حرکتی ۳۰۰ تا ۳۲۰ مایل (۴۸۳ الی ۵۱۵ کیلومتر) را فراهم میکنند. به حرف های جنرال موتورز، باتریهای LMR تازه متراکمترند و بهعلت شکل منشوری خود منفعتوری فضایی بیشتری دارند و برد حرکتی ۴۰۰ مایل (۶۴۳ کیلومتر) را فراهم میکنند. سلولهای منشوری بهصورت تخت در محفظههای محکم بستهبندی خواهد شد و تشکیل آنها نسبت به سلولهای استوانهای پیچیدگی کمتری دارد. این مزایا میتواند تبدیل افت قیمت خودروهای برقی شود که اکنون یکی از با اهمیت ترین چالشهای صنعت ماشین محسوب میشود.
این سلولها را اندوختهگذاری مشترک اولتیوم سلز، جنرال موتورز و الجی تشکیل میکند و انتظار میرود پیشتشکیل آنها از اواخر ۲۰۲۷ اغاز شود. مطرح نهایی در مرکز گسترش سلول باتری جنرال موتورز در وارن میشیگان و تأسیسات الجی انرژی سولوشن قبول خواهد شد. سال قبل، جنرال موتورز سهام خود در کارخانه تشکیل باتری در لنسینگ را به الجی فروخت.
باتری لیتیوم منگنز با چالشهایی همانند افت ظرفیت شدید تبدیل افت برد حرکتی و کم شدن پایداری حرارتی روبهروست ولی جنرال موتورز میگوید برنامههایی برای از بین بردن این مشکلات دارد.
خودروسازان در تلاش برای افت هزینههای تشکیل خودروهای برقی پیش از تأثیرگذاری شدید جنگ تجاری دونالد ترامپ روی قیمت مواد وارداتی مهم در تشکیل باتری از چین می باشند. بیشتر از ۷۰ درصد تشکیل جهانی باتریهای لیتیوم یونی در چین انجام میشود.
دسته بندی مطالب
[ad_2]