نگاهی به بازار جهانی گوشی‌ های هوشمند_دلچسب

[ad_1] به گزارش دلچسب

در طول یک دهه قبل، بازار تلفنهای هوشمند ناظر تغیرات چشمگیری بوده است. برندهایی که وقتی در صدر جدول فروش قرار داشتند، همانند بلک‌بری، ال‌جی و نوکیا، کم کم از این صنعت خارج شده‌اند. در عوض، اکنون تنها چند برند معدود بر بازار سلطه دارند و رقابت به مراتب فشرده‌تر شده است.

اکنون، سامسونگ و اپل با فاصله‌ای قابل دقت در جایگاه‌های اول و دوم قرار دارند و گوگل نیز به‌گفتن بازیگری تازه‌نفس، خود را به رتبه سوم رسانده است.

سلطه دوگانه سامسونگ و اپل

بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۴، تشکیل تلفنهای هوشمند در جهان تحت سلطه دو برند مهم سامسونگ و اپل قرار داشته است. اگرچه سامسونگ در این زمان جایگاه نخست خود را نگه داری کرده، اما با افت قابل‌توجهی در مقدار تشکیل مواجه شده است. تشکیل این شرکت از ۳۲۱.۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۵ به ۲۲۵.۸۴ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۴ افت یافته است.

در روبه رو، اپل رشدی آهسته اما مدام را توانایی کرده است. این شرکت تشکیل خود را از ۲۱۵.۳۲ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۵ به ۲۲۲.۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۴ افزایش داده که نشان‌دهنده ارامش و محبوبیت بالای برند آیفون در بین مصرف‌کنندگان است.

تشکیل تلفنهای هوشمند به تفکیک برند (۲۰۱۵ تا ۲۰۲۴)

برای فهمیدن بهتر روال تغییرات، در جدول زیر مقدار تشکیل برندهای مهم طی این دوره وقتی آورده شده است:

سال Samsung Apple Sony LG Nokia Google
۲۰۱۵ ۳۲۱.۵M ۲۱۵.۳۲M ۲۹.۵M ۶۶.۵M ۳۰M ۰
۲۰۱۶ ۳۰۹M ۲۲۵.۵۳M ۱۶.۴M ۷۴.۷M ۱۵M ۴۵۰K
۲۰۱۷ ۳۱۲M ۲۲۵M ۱۳.۵M ۵۶.۱M ۱۴.۸M ۳.۶۵M
۲۰۱۸ ۲۹۲.۶M ۲۰۰.۵M ۶.۹۵M ۳۹.۳M ۱۴.۳M ۴.۵۵M
۲۰۱۹ ۲۸۷.۵M ۱۹۰.۴M ۴.۲M ۳۳M ۹.۵M ۴.۷۵M
۲۰۲۰ ۲۷۶M ۲۱۴.۶M ۲.۸۵M ۳۰.۲M ۶.۷M ۴.۰۵M
۲۰۲۱ ۲۷۲.۸M ۲۳۹M ۲.۷M ۳M ۳.۳M ۶.۴۵M
۲۰۲۲ ۲۴۵.۴M ۲۲۵M ۲.۶M ۰ ۳.۱M ۸M
۲۰۲۳ ۲۲۷.۵۵M ۲۲۲.۴M ۲.۸M ۰ ۷۸۰K ۱۰.۳M
۲۰۲۴ ۲۲۵.۸۴M ۲۲۲.۵M ۲.۴۵M ۰ ۱۶۰K ۱۰.۵۰M

افول برندهای قدیمی

ال‌جی که تا سال ۲۰۲۰ در جایگاه سوم بازار جهانی قرار داشت، تنها دو سال سپس به‌طور کامل از عرصه رقابت خارج شد. سونی نیز با سقوطی تدریجی، از ۲۹.۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۵ به تنها ۲.۴۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۴ رسید.

نوکیا نیز که وقتی غول بلامنازع بازار موبایل می بود، افت شدیدی را توانایی کرده و عملاً از چشم مصرف‌کنندگان محو شده است. بلک‌بری و اچ‌تی‌سی نیز بعد از سال ۲۰۱۸ دیگر حضوری در بازار نداشتند.

توانایی‌های مختصر‌زمان برندهای بین‌رده

برخی برندهای بین‌رده همانند ایسوس و ایسر نیز کوششهایی برای وجود در بازار جهانی داشتند. ایسوس در سال ۲۰۱۵ با تشکیل ۱۷ میلیون دستگاه وجود قابل‌توجهی داشت، اما در ادامه مسیر موفق نشد جایگاه خود را نگه داری کند و تا سال ۲۰۲۴ تشکیل آن به ۲۷۰ هزار دستگاه سقوط کرد.

ایسر نیز بعد از تولیدی اندک در میانه دهه، زیاد سریع از رقابت کنار رفت و سپس از سال ۲۰۱۶ دیگر در آمار تشکیل دیده نمی‌شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصاد، ورزشی، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری و سلامتی را در وب سایت خبری دلچسب بخوانید.

ظهور تدریجی گوگل

یکی از اتفاقات مهم و قابل دقت در این بازه وقتی، رشد تدریجی برند پیکسل متعلق به گوگل است. این برند گرچه از لحاظ حجم تشکیل فاصله بسیاری با دو غول مهم دارد، اما توانسته جایگاه سومی بازار را به خود تعلق دهد.

گوگل تشکیل تلفنهای خود را از عدد ناچیز ۴۵۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۶ اغاز کرد و تا سال ۲۰۲۴ به تشکیل ۱۰.۵ میلیون دستگاه رسید. این رشد، نتیجه تمرکز گوگل بر نوآوری، به‌اختصاصی در عرصه‌های هوش مصنوعی و نرم‌افزار دوربین، بوده است.

پیکسل با تمرکز بر کارکرد نرم‌افزاری، توانایی کاربری روان و حمایتطولانی‌زمان، توانسته دقت کاربران حرفه‌ای و علاقه‌مندان به فناوری را جلب کند.

دسته بندی مطالب

اخبار فرهنگی

اخبار فناوری

خبر های اقتصادی

خبرهای ورزشی

اخبار کسب وکار

اخبار پزشکی

[ad_2]

پیشنهاد ما به شما

لامینه یامال

لامینه یامال به بیماری لاعلاج مبتلا شد_دلچسب

[ad_1] به گزارش دلچسب لامینه یامال، توانایی استثنایی بارسلونا و تیم ملی اسپانیا، در حالی …