[ad_1]
به گزارش دلچسب
مطابق آمارهای تازه، بازار جهانی ساعتهای هوشمند در سهماهه اول سال ۲۰۲۵ با ۲ درصد افت، پنجمین فصل متوالی کم شدن خود را توانایی کرد. این روال نزولی که عمدتاً ناشی از افت فروش اپل واچ و رکود بازار هند است، در تضاد کامل با رشد انفجاری ۳۷ درصدی بازار چین قرار دارد؛ بازاری که اکنون به لطف کارکرد درخشان هواوی و شیائومی به بیشترین سهم جهانی خود از سال ۲۰۲۰ رسیده است.
تازه ترین گزارش مؤسسه کانترپوینت درمورد بازار جهانی ساعتهای هوشمند، تصویری پیچیده از این صنعت را مشخص می کند. درحالیکه اراعه جهانی این محصولات برای پنجمین سهماهه متوالی افت ۲ درصدی نسبت به سال قبل میلادی را ثبت کرده، بازار چین با یک جهش ۳۷ درصدی بهتنهایی درحال جبران بخشی از این رکود است.
حالت بازار ساعت هوشمند در جهان و چین
گزارش تازه کانترپوینت تغییرات قابل توجهی را در جایگاه برندهای بزرگ مشخص می کند:
- اپل: با وجود افت ۹ درصدی در فروش و ثبت ششمین فصل متوالی کم شدن، هم چنان با ۲۰ درصد سهم، در صدر بازار جهانی باقی مانده است.
- هواوی و شیائومی: این دو غول چینی ستارگان این دوره بودند. هر دو شرکت با کارکرد بسیار در بازار داخلی رشد دیدنی ۵۳ درصدی را در اراعه محصولات خود توانایی کردند. سهم بازار شیائومی از ۶ درصد به ۱۰ درصد افزایش یافت.
- سامسونگ: بزرگترین بازنده این فصل سامسونگ می بود. این شرکت با افت ۱۸ درصدی در فروش (که برخی منبع های آن را تا ۲۳ درصد نیز ذکر کردهاند) ناظر سقوط سهم بازار خود از ۹ درصد به ۷ درصد می بود.
یکی از با اهمیت ترین نکات این گزارش، تحول در ترجیحات مصرفکنندگان است. به نظر میرسد دوران خرید ساعتهای هوشمند زیاد ارزان رو به آخر است؛ ساعتهای زیر ۱۰۰ دلار با ۱۷ درصد افت در فروش روبه رو شدند؛ از طرفی ساعتهای ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلاری با ۲۱ درصد رشد محبوبیت بیشتری اشکار کردند.
تحلیلگران کانترپوینت میگویند: «مصرفکنندگان بهمرور زمان به سمت مدلهای گرانتر حرکت میکنند و به جستوجو ویژگیهای بهتر و قیمت طویل مدت می باشند. آنها حاضرند برای دقت، مطمعن و یکپارچگی با اکوسیستم هزینه بیشتری بپردازند.»
دسته بندی مطالب