[ad_1]
به گزارش دلچسب
اولین ماشین همه برقی بنتلی قرار است سال آینده اراعه شود. با رونمایی از کانسپت بنتلی EXP 15 تقریباً میدانیم با چه خودرویی سروکار خواهیم داشت.
خودروی مفهومی EXP 15 یکی از شگفتترین کانسپتهای این خودروساز انگلیسی است. این خودروی برقی سهنفره دارای دو درب در سمت چپ و یک درب در سمت راست است.
طراحان میگویند که در طراحی آن از مدل بنتلی Speed Six Blue Train محصول ۱۹۳۰ الهام گرفتهاند؛ خودرویی سهنفره که نام آن برگرفته از «وولف بارناتو»، راننده مشهور ماشین بنتلی در مسابقه با یک قطار فرانسوی می بود. این تأثیرات در کاپوت طویل، جلوپنجره صاف، ردیف عقب قابل چرخش، گلگیرهای عقب برجسته و فضای داخلی سهنفره مشهود است.
در نمای جلو ناظر شباهتهایی به محصولات تازه بی ام و و در نمای عقب ناظر نوار نوری سراسری همانند به محصولات خودروسازان چینی هستیم.
بنتلی EXP 15 یک لیموزین است یا یک گرندتور؟
بنتلی مدل EXP 15 را یک لیموزین توصیف میکند، اگرچه ظاهر کوپههمانند آن زیاد تر یادآور کانتیننتال GT است. صندلی راننده در سمت راست قرار دارد و یک صندلی دیگر در پشت آن و یک صندلی سوم در سمت چپ عقب ماشین قرار دارد. در رندرها، بنتلی یک تخت سفارشی مخصوص سگ را مشخص می کند که میتوان آن را در روبه رو صندلی عقب سمت چپ قرار داد. هیچگونه صندلی سرنشین واقعی وجود ندارد. مشتریان بنتلی خودشان رانندگی میکنند یا یک راننده مخصوص دارند. یک نوع درب عقب با صندلیهای پیکنیک یکپارچه به چشم میخورد.

از آنجایی که خودروهای الکتریکی برای خنکسازی موتور نیازی به جلوپنجره بزرگ ندارند، بنتلی در عوض یک عنصر نورپردازی برجسته و تزئینی در جلو نصب کرده است که «رابین پیج»، طراح ارشد بنتلی، آن را «هنر دیجیتال» توصیف میکند. در زیر کاپوت طویل این ماشین هیچ موتوری قرار ندارد، بلکه دو محفظه بار مجزا وجود دارند که از مرکز باز خواهد شد.
در فضای داخلی ناظر نمایشگرهای متعدد هستیم، اما بنتلی برای تعداد بسیاری از جزئیات کلاسیک قیمت قائل بوده است: در کابین از کنترلهای فیزیکی برای تهویه مطبوع و فرمان و این چنین منسوجات قشنگ از یک شرکت سنتی انگلیسی با بیشتر از ۲۵۰ سال سابقه منفعت گیری شده است.

به حرف های بنتلی، این کانسپت بین مدلهای جاری کانتیننتال GT (کوپه)، فلایینگ اسپر (سدان) و بنتایگا (شاسی بلند) قرار میگیرد.
در نگاه اول، EXP 15 بهگفتن یک رویکرد کاملاً متفاوت با سنت بنتلی به نظر میرسد؛ اما در واقع با تاریخ این برند همخوانی دارد. «اتوره بوگاتی» وقتی بنتلی ۳-Litre را «سریعترین کامیون جهان» توصیف کرده می بود. در قیاس با خودروهای مسابقهای ظریف بوگاتی، مدلهای بنتلی پرقدرت و زیاد بزرگ بودند؛ اما در پیست مسابقه موفق بودند. اکنون باید چشم به راه بمانیم و ببینیم آیا این کانسپت او گفت و گوبرانگیز پیروزیهای قبل بنتلی را تکرار خواهد کرد یا خیر.
دسته بندی مطالب
[ad_2]