[ad_1]
به گزارش دلچسب
بیمه مرکزی خبرداد:
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با مقصد شفافیت عملکردی و ترقی کیفیت خدمات، آمار شکایات صنعت بیمه در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۴ را انتشار کرد که بر پایه آن، رشته بیمه شخص ثالث با ۲۸۲۷ شکایت در صدر قرار دارد.
خبرگزاری موج
، بیمه مرکزی ایران جمهوری اسلامی ایران در تازه ترین گزارش خود، آمار شکایات ثبتشده از شرکتهای بیمه در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۴ را انتشار کرد. این عمل در راستای مأموریت نهاد ناظر برای شفافیت عملکردی، افزایش رقابت، ترقی کیفیت خدمات و آگاهی بیمهگذاران انجام شده است.
بر پایه این گزارش، در بازه وقتی مذکور، ۶۳۳۱ شکایت در رشتههای گوناگون بیمه به ثبت رسیده است که از این تعداد ۵۲۹۵ شکایت رسیدگی و مختومه و ۱۰۳۶ شکایت هم چنان در حال بازدید است.
در بین رشتههای بیمهای، بیمه شخص ثالث با ۲۸۲۷ شکایت بیشترین حجم شکایات را داشته که از این تعداد ۲۳۵۳ مورد مختومه و ۴۷۴ مورد در حال رسیدگی است. در جایگاه دوم، بیمه درمان با ۱۶۱۰ شکایت قرار دارد که ۱۴۲۶ پرونده آن بسته شده و ۱۸۴ مورد هم چنان بازدید میشود. بیمه بدنه اتومبیل نیز با ۷۴۵ شکایت در رتبه سوم قرار دارد که ۶۶۲ شکایت به نتیجه رسیده و ۸۳ شکایت در دست رسیدگی است.
کمترین حجم شکایات به رشتههای اعتبار و بدنه کشتی تعلق دارد؛ هر یک تنها ۲ شکایت داشتهاند که همه انها مختومه شدهاند.
بیمه مرکزی در این گزارش پافشاری کرده است که آمار شکایات باید در کنار شاخصهای مکمل همانند نسبت سهم از شکایات به سهم از بازار و درصد شکایات داخل هر شرکت نسبت به متوسط بازار بازدید شود تا تحلیلها دقیقتر و استنتاجها معتبرتر باشد.
دسته بندی مطالب
[ad_2]منبع