به گزارش دلچسب
سومین اتفاقات «وردپرس سامیت»، پنجشنبه ۱۳ شهریور، در دانشگاه الزهرا برگزار شد. «ژاکت»، برگزارکننده این اتفاقات، مقصد وردپرس سامیت را افزایش سطح دانش و شبکهسازی افراد علاقهمند به این حوزه اظهار کرده است.
به گزارش دیجیاتو، در ابتدای این اتفاقات «وحید بهرامیان»، مدیرعامل ژاکت، به اراعهای با نوشته تابآوری و رشد کسبوکار در شرایط بحران پرداخت. بهرامیان در اراعه خود با اشاره به جنگ ۱۲ روزه، اصرار کرد که قضیه تابآوری فقط به علت جنگ نقل نیست و پیشازآن هم سونامی هوش مصنوعی، کرونا و وقایع فرد دیگر از این دست را داشتهایم که لزوم تابآوری را پررنگتر میکند.
مدیرعامل ژاکت، با این مقدمه به توضیح استراتژیها و راهکارهای رشد کسبوکار در شرایط عدم قطعیت پرداخت. شناسایی سناریوهای گوناگون، تحلیل ریسکها و صدمهپذیریها، تشکیل راهحلهای جانشین، افزایش انعطافپذیری سازمانی و مانیتورینگ و بازنگری مداوم از جمله راهکاری نقلشده از سوی بهرامیان برای اجرای برنامهریزی استراتژی تابآور می بود.
بعدازآن، «مهدی پوربصیر»، متخصص بازاریابی دادهمحور، در اراعهای با گفتن «از داده تا حقیقت در بازاریابی دادهمحور» بر اهمیت منفعت گیری درست از دادهها در کسبوکار اصرار کرد. پوربصیر از کسبوکارها خواست اگر تا بحال داخل حوزه تحلیلهای دادهمحور نشدهاند، این عمل را بهطور جدی و برنامه و استراتژی جستوجو کنند.
او این چنین به خطای ناشی از مشکلات انتساب اشتباهی در تحلیلهای دادهمحور پرداخت و گفت که دادهها درمورد آخرین منبع تبدیل عمل مشتری نمیتواند داده کاملی برای قضاوت باشد.
پوربصیر راهکار جلوگیری از این نادرست را، داشتن شهود دادهمحور دانست.
در اراعه سوم، «نوید کاشانی»، همبنیانگذار VeronaLabs به نوشته «از ایده تا گسترش محصول وردپرسی و درآمد دلاری» پرداخت. کاشانی در اراعه خود از اهمیت تمرکز بر مخاطبان خاص و نیازهای آنان سخن او گفت و از گسترشدهندگان خواست حداکثر ۳ قابلیت کلیدی را انتخاب کنند و فقط بر روی گسترش آنها متمرکز شوند.
او در این مسیر، شدت را عامل مهم پیروزی برشمرد و آن را مهمتر از کیفیت، قیمت و حتی برنامهریزی دانست.
بعد از اراعه کاشانی، پنل او گفتوگویی با نوشته «آینده سئو با هوش مصنوعی؛ چالشها و زمانهای پیش رو» با وجود «کارن آهنگری»، مدیر سئو بیتپین، «امین هاشمی»، متخصص سئو، «حمید خوشدست»، سرپرست تیم سئوی صباایده، «علیرضا شیراوند»، مدیر فنی پرفورمنسمارکتینگ دیجیکالا و «لیان طالبزاده»، همبنیانگذار مدرسه دیجیتال مارکتینگ شِرپانت، برگزار شد.
در این پنل، بر این قضیه اصرار شد که هوش مصنوعی تهدیدی وجودی برای آینده سئو نخواهد می بود و منفعتگیری از آن در حوزه سئو، زمانهای جدیدی را در اختیار کسبوکارها میگذارد.
سپس «ژینوس روشندل»، مدیرعامل «دیجیکالا بیزینس»، به اراعهای با نوشته «رشد در شرایط ابهام با اتصال بازار آنلاین به آفلاین» پرداخت. روشندل در این اراعه، لزوم اتصال بازار آنلاین به آفلاین و پیادهسازی مدلهای هیبریدی را نقل کرد. او با اشاره به این که ۷۵ درصد حجم بازار در اختیار کسبوکارهای آفلاین است، «همآفرینی» با این کسبوکارها و منفعت گیری از مزیتهای مکمل را راهی موثر برای عبور از مشکلاتها دانست.
در اراعهای دیگر، «لقمان آوند»، بنیانگذار «سونلرن»، درمورد برنامهنویسی در عصر هوش مصنوعی، زبانهای برنامهنویسی را فقط یک ابزار برشمرد و اصرار کرد که آنچه مورد قیمت است، قیمت تولیدشده با نرمافزار است و نه زبان آن.
آوند درمورد منفعت گیری از هوش مصنوعی به این مسئله نیز اشاره کرد که بدون استراتژی درست، منفعت گیری از این ابزار «فقط شدت ناکامی را زیاد تر میکند.»
دسته بندی مطالب