[ad_1]
به گزارش دلچسب
خبرگزاری موج
به نقل از ایرانسل، مراسم پایانی پنجمین دوره «جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی»، صبح روز سهشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۴، با وجود دکتر علی دارابی معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران، استادان پیشکسوت و فعالان عرصه مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی در سالن همایش کتابخانه ملی، برگزار و از برگزیدگان این جشنواره، تقدیر شد.
در بخشی از این مراسم، مطلب «ناتاشا پاولوویچ» رئیس انجمن بینالمللی روابط عمومی قرائت شد. وی در این مطلب، ضمن تبریک به برگزارکنندگان، بر اهمیت رویکرد ربطمحور به مسئولیت اجتماعی و پیوند آن با اخلاق حرفهای پافشاری کرد.
پاولوویچ با اشاره به هفتادسالگی انجمن بینالمللی روابط عمومی (IPRA) و انتشار کردن مقاله درمورد «استانداردها و دستورالعملهای اخلاقی منفعت گیری از هوش مصنوعی در روابط عمومی»، هوش مصنوعی را عامل تحول بزرگ در ارتباطات دانست که زمانها و چالشهای اخلاقی جدی به همراه دارد.
رئیس IPRA، از سازمانهایی که به کدهای اخلاقی و دستورالعملهای ارتباطات در عرصه تغییرات آبوهوایی پایبندند، تقدیر کرد و همکاری با جامعه روابط عمومی ایران را مایه افتخار دانست.
این چنین بیانیه پنجمین جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی، با سپاس از شراکتکنندگان قرائت شد. هیئت داوران با پافشاری بر این که مسئولیت اجتماعی دیگر یک شعار نیست، بلکه راهبردی اساسی برای اعتبار و بقای سازمانها است؛ مقصد مهم جشنواره را ترویج این گفتمان، شناسایی پیشگامان و تشویق به گزارشگری شفاف و استاندارد گفتن کردند.
بر پایه این بیانیه، در این دوره، ۴۶ تاثییر واجد شرایط مورد بازدید قرار گرفته و علاقهمندی سازمانها به شفافیت، نهادینهسازی مسئولیت اجتماعی در سطح مدیریتی و شراکت در گفتمانسازی، از نقاط قوت گزارشها برشمرده شد.
داوران پافشاری کردند که برسی جشنواره بر پایه کارکرد علمی، استراتژیک و ربطمحور است و شاخصهایی چون شفافیت، پاسخگویی، حسابرسی اجتماعی و ربط کرامتمحور باید جانشین نگاه فقطً خیریهای شود.
در این مراسم، نشان عالی مسئولیت اجتماعی، نشان سفیر مسئولیت اجتماعی و لوح سپاس عالی مسئولیت اجتماعی از طرف انجمن بینالمللی روابط عمومی(IPRA)، بر پایه برسیهای بینالمللی به ایرانسل تعلق گرفت.
در این جشنواره نشان «سفیر مسئولیت اجتماعی»، به علت اهتمام بر ترویج مسئولیت اجتماعی و عرصهسازی برای اجرای آن، به مهندس علیرضا رفیعی مدیرعامل ایرانسل اعطا شد.
در بخشی از مطلب لوح این نشان آمده است: دبیرخانه جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی با دقت به بازدیدهای میدانی و برسی و قضاوت کارگروه قضاوت، اهتمام جناب عالی را در ترویج این کار مهم، ارج مینهد و به پاس سپاس، نشان «مروج مسئولیت اجتماعی» را به آن مدیر قیمتمدار و قیمت آفرین تقویم میکند.
این چنین «نشان عالی مسئولیت اجتماعی» به پاس دقت، پافشاری، برنامهریزی، استقرار و عمل در عرصه مسئولیت اجتماعی، از سوی این جشنواره به ایرانسل اعطا شد.
در بخشی از مطلب لوح این نشان آمده است: هیئت داوران پنجمین دوره جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی با فهمیدن بایسته از اهمیت مسئولیت اجتماعی و لزوم تحکیم این رویکرد در بین سازمانها، به این الزام دقت دارد و بر این مبنا، به پاس دقت، پافشاری، برنامهریزی، استقرار و عمل در عرصه مسئولیت اجتماعی توسط آن مدیریت محترم، نشان عالی «مسئولیت اجتماعی پیشرفته» را به آن شرکت تقدیم میکند.
ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با دریافت این دو نشان و تقدیرنامه، موفق شد در جایگاه برتر برگزیدگان این جشنواره قرار گیرد و بیشترین نشانهای این جشنواره در عرصه مسئولیت اجتماعی را به دست آورد.
مقصد از برگزاری پنجمین جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی، گفتمانسازی و ترویج فرهنگ مسئولیت اجتماعی به گفتن یک راهبرد اساسی در سازمانها بوده است. این جشنواره با شناسایی و تقدیر از پیشگامان، تشویق به گزارشگری شفاف و استاندارد، برسی علمی و ساختارمند کارکرد سازمانها و پافشاری بر رویکرد ربطمحور، تلاش دارد تا شرکتها را به سمت پاسخگویی اجتماعی، شفافیت، تعامل سازنده با ذینفعان و ایفای نقش مؤثرتر در گسترش و آبادانی سرزمین هدایت کند.
در این جشنواره، به ربط بین روابطعمومی و حوزه CSR دقت شده و در برسیها، تعامل موثر، ساختارمند و روشمند با ذینفعان گوناگون سازمان و پیادهسازی الگوهای بینالمللی در فضای کسبوکار ایرانی، مورد نظر قرار گرفته است.
ایرانسل، نخستین اراعهدهنده ۵G و پیشرو در افت شکاف دیجیتال، علاوه بر محرومیتزدایی ارتباطی در مناطق کمبرخوردار، با اجرای مطرحهای زیستمحیطی از جمله کمپین پیامکهای هشدار برای حفاظت از یوز ایرانی، نشان داده است که مسئولیت اجتماعی را در ابعاد گسترده، از فراگیری ارتباطات دیجیتال تا حفاظت از محیط زیست، جستوجو میکند.
ایرانسل با رویکرد پایداری کسبوکار و در چارچوب مسئولیت اجتماعی شرکتی، عمل های گستردهای را در حوزههای آموزشی، اجتماعی و زیستمحیطی اجرا کرده است. گسترش، تجهیز و بهسازی فضاهای آموزشی در مناطق کمبرخوردار، ترویج آموزش دیجیتال برای ترقی کیفیت آموزشی کودکان، تواناییآموزی به جوانان و تشکیل زمان آموزشی برای افراد دارای معلولیت، احداث و بازسازی مدارس، شراکت در پروژه «دانستان»، مدیریت انتشار کردن کربن و پروژههای جبران و افت کربن همانند درختکاری و نصب نیروگاههای خورشیدی در مدارس، از جمله این عمل های است.
این چنین، در دوران شیوع بیماری کرونا، ایرانسل با اهدای بستههای اینترنت رایگان به اقشار گوناگون، امکان دسترسی به خدمات دیجیتال را فراهم کرد. راهاندازی نخستین مرکز ربط با مشتریان اختصاصی ناشنوایان، اعطای بورسیههای تحصیلی و حمایتاز شرکتهای دانشبنیان و کسبوکارهای نوپا از دیگر برنامههایی است که ایرانسل با نگاه مسئولیتپذیری اجتماعی و در راستای بهبود کیفیت زندگی مشترکان و اعتلای جامعه اجرا کرده است.
ایرانسل این چنین در چهار سال قبل، برای نخستین بار در صنعت فناوریاطلاعات و ارتباطات ایران، «گزارش پایداری کسبوکار» خود را به طور متوالی انتشار کرده است. این گزارش متمرکز بر بازدید اثرات اجتماعی، اقتصادی و محیطزیستی کسبوکار ایرانسل بر جامعه ایران و مروری مختصر بر کوششها، دستاوردها و چالشهای ایرانسل در پایش و مدیریت شاخصهای پایداری کسبوکار است و مبنایی برای قیاس سالانه این شاخصها در نوشته «کسبوکار مسئولانه» به حساب می اید.
دسته بندی مطالب
[ad_2]منبع