[ad_1]
به گزارش دلچسب
رئیس بنیاد مستضعفان:
دهقان، رئیس بنیاد مستضعفان با اصرار بر پیچیدگی قطعه سوم آزادراه تهران – شمال او گفت: در صورت همراهی دولت میتوانیم کمتر از ۵ سال آینده اجرای این پروژه بزرگ ملی را به آخر برسانیم.
خبرگزاری موج
، حسین دهقان ، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، امروز (سهشنبه، ۲۵ شهریور)، در آئین تشکر از عوامل اجرایی و فنی پروژه آزادراه تهران-شمال با اشاره به افتتاح باند شرقی قطعه ۲، او گفت: طی دو سال قبل عملیات فنی و اجرایی در قطعه ۲ کار زیاد سختی می بود. چون با مشکلات فراهم مالی، مسائل اجرایی و جنبههای فنی روبه رو بودیم و پیمانکاران، مهندسان، مشاوران و کارگران با فداکاری و سختکوشی شبانه روزی برای این پروژه فراتر از ماموریت خود مایه گذاشتند.
او گفت: اولین بار در بازدید از پروژه خواستم عملیات اجرایی قطعه ۲ قبل از آخر شهریور امسال به آخر برسد، اما با فشردگی ماشینآلات و پیمانکاران، دستیابی به این زمانبندی دشوار می بود. این پروژه با همکاری ۳ هزار و ۲۰۰ نفر و یک هزار و ۱۰۰ دستگاه ماشینآلات سنگین راهسازی در قالب ۱۳ پیمانکار به ثمر رسید.
دهقان با پافشاری بر پیچیدگی قطعه سوم آزادراه تهران – شمال، او گفت: این قسمت عمدتاً با تونلها، پلها و استحکامات پیچیدهای روبه رو هستیم و به حرف های زمینشناسان در این قسمت البرز جوان ناشناخته قرار دارد که فکر میکنیم در اجرای کار با مشکلات تعداد بسیاری روبه رو خواهیم می بود. اگر همه عوامل و دولت همراهی کنند ظرف کمتر از ۵ سال کار را انجام خواهیم داد چون رئیس جمهور هم خواستند که زمان را مختصرتر کنیم.
وی با اشاره به برآوردهای قبل مشاوران و پیمانکاران این پروژه او گفت: پیش از این با پیمانکار و مشاور خارجی جلساتی داشتیم اما فردی زیر ۵ سال زمان اجرایی برای پایان این قطعه نداده است و به رغم بکارگیری همه تجهیزات و امکانات فنی و به روز دنیا امکان پذیر کار زمان بیشتری بگیرد چون با محدودیتهایی در قسمت دسترسی و جبهههای کاری روبرو خواهیم می بود.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مشکل مهم در اجرای قطعه سوم را مراعات ملاحظات زیست محیطی دانست و افزود: مشاوران پیوستهای زیست محیطی را تهیه و اراعه کردند اما سازمان حفاظت از محیط زیست میخواهد استانداردهای خود را در بیشترین سطح اجرایی کند. در حالی که باید این سمت کار را هم مورد دقت قرار دهند که این پروژه باید اجرایی و عملیاتی شود و چه کنیم که علاوه بر عدم توقف پروژه بتوانیم کمترین صدمه را به محیط زیست بزنیم. در این راستا اخیراً با رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست جلساتی داشتیم و قول دادند که نیرومندتر و سریع تر عمل کنند.
وی فرمود: با دقت به سنگینی و فشردگی وقتی اجرای قطعه سوم آزادراه نیازمند حجم بالای اعتبارات مالی است که سالانه نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ همت برآورد میشود یقیناً به مردم قول میدهیم که با گسترش همدلی و همراهی دولت این پروژه ملی را به آخر برسانیم و به نام مردم و نظام جمهوری اسلامی به سرزمین خدمت کنیم.
دهقان این چنین خطاب به مسئولان دولت اصرار کرد: وقتی که قطعه سوم آزادراه تهران – شمال تکمیل شود بار ترافیکی در نقطه آخر به سمت چالوس روان خواهد شد و ما به وزارت راه و شهرسازی متذکر شدیم که از اکنون برنامهریزیهای ملزوم برای تخلیه بار ترافیکی این محدوده را در نظر بگیرند تا ترافیک سنگین در چالوس تشکیل نشود و در تونلهای آزاد راه بعد نزند یقیناً مردم هم باید در این زمان پشتیبانی و همراهی کنند تا با وجود برخی مسائل و محدودیتها کار این قطعه به آخر برسد.
او گفت: امروز پروژه آزادراه تهران – شمال به یک مطالبه ملی تبدیل شده و ما باید به انتظارات در این باره آخر دهیم و این ذهنیت را که این پروژه به نماد ناکارامدی نظام تبدیل شده را از بین ببریم. پروژه آزادراه نماد غرور امور مهندسی و اجرایی سرزمین است. ما این پروژه را در قسمت طراحی و اجرا درست انجام دادیم و اجرای پروژهای به این شکل چه با شراکت خارجیها و چه با شراکت شرکتهای داخلی سابقه نداشته است.
رئیس بنیاد مستضعفان یادآور شد: ما باید چند جی سی بزرگ برای گرفتن ابرپروژهها راه اندازی دهیم و با گرفتن پروژههای بزرگ پیمانکاران کوچکتر را نیز به کار بگیریم و آنها نیز از این طریق دچار کار شوند.
وی در آخر خاطرنشان کرد: پروژه آزادراه تهران – شمال در سرزمین یگانه و بی نظیر می بود چرا که ما در سرزمین تا بحال این چنین پروژهای را با این ابعاد نداشتهایم. علاوه بر این ما در اجرای پروژه قطعه دوم آزادراه به علت شرایط کار به بلوغ مهندسی، مشاوره و اجرایی رسیدهایم. یکی دیگر از ویژگیهای این پروژه فراهم به زمان و به موقع نیازهای پیمانکار توسط کارفرما است.
دسته بندی مطالب
[ad_2]منبع