[ad_1]
به گزارش دلچسب
نخستین جشنواره کاریکاتور که با مقصد نقد و روشنگری اتفاق باجنیوزها از طریق هنر کاریکاتور برگزار شد برگزیدگان خود را شناخت.
، هادی حیدری، دبیر اولین دوره جشنواره کاریکاتور «باجنیوزها»، در آیین اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: مقصد ما از برگزاری این اتفاقات، منفعت گیری از هنر کاریکاتور بهگفتن رسانهای توانمند برای نقد و روشنگری اتفاق باجنیوزها می بود. این جشنواره فرصتی فراهم کرد تا هنرمندان با نگاه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خود، مفاهیم این اتفاق رسانهای را بازتاب دهند.
او گفت: ابتدا جلسهای مشترک با داوران محترم برگزار شد تا فراخوانی جامع و با محوری متنوع طراحی شود. فراخوان در یازدهم خرداد ۱۴۰۴ انتشار شد و با وجود وقفهای مختصر به علت شرایط جنگی، مهلت ارسال آثار تا هفتم مرداد ۱۴۰۴ تمدید شد.
حیدری در ادامه گفت: در کل ۱۳۵ تاثییر از ۶۷ هنرمند کاریکاتوریست از سراسر سرزمین به دبیرخانه ارسال شد که از این بین ۲۰ شرکتکننده زن و ۴۷ شرکتکننده مرد بودند. کمسنترین هنرمند ۱۷ و مسنترین ۷۴ سال داشت و بیشترین آثار از استانهای تهران، البرز، شیراز و اصفهان ارسال شد.
دبیر جشنواره درمورد روال قضاوت گفت: مراسم قضاوت در چهاردهم مرداد با وجود داوران محترم خانم فیروزه مظفری و آقایان جمال رحمتی و سلمان طاهری در دفتر نشریه مدیریت ارتباطات برگزار شد. برخلاف قضاوتهای معمول، همه آثار با کیفیت بالا چاپ رنگی شده و نسخههای فیزیکی آنها با دقت موشکافانه بازدید شد. در نهایت ۸۸ تاثییر به قسمت نمایشگاه و کتاب مسابقه راه یافت و از بین آنها، ۲۴ تاثییر به قسمت نیمهنهایی رسید که سه تاثییر به گفتن آثار برتر و سه تاثییر با لیاقت تقدیر انتخاب شدند.
وی ضمن سپاس از پشتیبانیها او گفت: همه تلاش تیم برگزاری، ترقی سطح کیفی جشنواره و برنامهریزی دقیق در همه مرحله های می بود و از همراهی و حمایتاختصاصی جناب حامد شمس، مدیر برند و مسئولیت اجتماعی شرکت پتروشیمی سپاس میکنم.
زیاد تر بخوانید:
اختتامیه جشنواره کاریکاتور «باج نیوزها»
برای مقابله با اتفاق باج نیوز ائتلاف بین دستگاه های اجرایی الزامی است
حامد شمس، مدیر برند و مسئول مسئولیت اجتماعی روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، نیز در این آیین اظهارداشت : ما در برگزاری جشنواره کاریکاتور تواناییای مورد قیمت و چندلایه داشتیم که نشاندهنده پیچیدگی مسائل اجتماعی و رسانهای در سرزمین است.
شمس با قیاس اتفاق «باج نیوز» با مسائل اجتماعی دیگر همانند افت نرخ فرزندآوری و اعتیاد، افزود: این مسائل چندبعدی می باشند و نمیتوان آنها را تنها از یک زاویه دید. افت میل به فرزندآوری، اعتیاد و اتفاق باج نیوز، همه انها ناشی از مجموعهای از عوامل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است و نیازمند تصمیمگیریهای جامع و هماهنگ است.
وی درمورد عمل های صورت گرفته او گفت: تا بحال بیشتر از ۵۰ ویدیو و کلیپ خبری و خبررسانی و بیشتر از ۵۵ مقاله و یادداشت انتشار شده که شامل تجارب دیگر جوامع آسیایی، اروپایی و آمریکای جنوبی است. این فعالیتها اغاز مسیر می باشند و برای تشکیل تاثییر واقعی، به نیروی انسانی و زمان بیشتری نیاز داریم.
شمس پافشاری کرد: برای مقابله با اتفاق باج نیوز و افت مطمعن عمومی، تشکیل ائتلاف فراگیر بین دستگاههای اجرایی، قسمتهای اقتصادی و رسانهها الزامی است و امیدواریم این مسیر را ادامه دهیم.
دسته بندی مطالب
[ad_2]منبع