به گزارش دلچسب
معاون امور رسانهای وزیر فرهنگ در هفتمین جشنواره بورس و رسانه خبرداد روزنامهنگاری اقتصادی باید از پوشش سطحی و اضطراب فاصله بگیرد و به سمت آموزش، سواد مالی و افت عدمقطعیت در جامعه حرکت کند.
خبرگزاری موج
، معاون امور رسانهای و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفتمین دوره جشنواره بورس و رسانه بر الزام حرکت روزنامهنگاری اقتصادی به سمت آموزش، آگاهیبخشی و افت عدمقطعیت پافشاری کرد. وی او گفت: در وضعیتی قرار داریم که نرخ امنیت روانی جامعه رو به افت است و یکی از پایههای مهم این امنیت، توان مردم در پیشبینی آینده است و این نوشته در بازار اندوخته اهمیت دوچندان دارد.
نوروزپور با گفتن این که بازار اندوخته بیشتر از هر عرصه فرد دیگر به قطعیت نیاز دارد خاطرنشان ساخت: پول ترسوترین عنصر اقتصاد است و تنها در سایه مطمعن و روایت پایدار حرکت میکند. او گفت: رسانه باید تلاش کند تنش روانی جامعه را کم کند و با تحلیل دقیق روندها، تصویری روشنتر و قابل پیشبینیتر از آینده اراعه دهد.
وی با اشاره به این که نزدیک به ۷۰ درصد مردم و بهاختصاصی تازهواردان بازار اندوخته از سواد مالی کافی برخوردار نیستند پافشاری کرد رسالت مهم روزنامهنگار اقتصادی، آموزش و ساختن سواد مالی جامعه است و رسانه نباید به پوشش لحظهای، اضطراب و سطحی بسنده کند. او گفت: رسانه یا اندوختهگذار میسازد، یا قمارباز و این انتخاب به نوع روایت و تحلیل رسانه برمیگردد.
نوروزپور اصلاح نگرش جامعه نسبت به اندوختهگذاری و فقر را از ماموریت های مهم رسانه دانست و تصریح کرد تحول ذهنیت مقدمه از بین بردن فقر است. وی او گفت: نخست باید فقر را از ذهن مردم زدود تا بتوان آن را از سرزمین زدود و رسانه با ایفای نقش فعال در آموزش میتواند این تحول ذهنی را رقم بزند.
معاون وزیر فرهنگ با اصرار بر الزام عبور از روزنامهنگاری توصیفی به روزنامهنگاری تحلیلی–ساختاری او گفت: خبرنگار اقتصادی باید از تیترهای اضطراب فاصله بگیرد و به سمت تحلیل ریسکها، روندها و اراعه راهحل حرکت کند. او گفت این رویکرد مطمعن عمومی را بازسازی کرده و بازار را از نگاه مختصرزمان به سمت افق طویل مدت هدایت میکند.
این نشست با تقدیر از روزنامهنگاران برگزیده حوزه بورس و فعالان رسانههای اقتصادی به کار خود آخر داد.
دسته بندی مطالب
منبع