سازمان بازرسی به سازمان هواپیمایی در پی کنسلی پروازها هشدار داد

[ad_1]

بازرس کل راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل سرزمین روز قبل در نامه‌ای به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، نسبت به حالت تاخیرها و کنسلی متعدد پروازها هشدار داد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصاد، ورزشی، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری و سلامتی را در وب سایت خبری دلچسب بخوانید.


به نقل از

خبرگزاری موج،


مهدی خنجری بازرس کل راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل سرزمین روز قبل در نامه‌ای به محمد محمدی قسمت معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ، نسبت به حالت تاخیرها و کنسلی متعدد پروازها هشدار داد و خواستار بازرسی منظم از نحوه کارکرد شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان فروش آن‌ها شد.

وی در این نامه تصریح کرده است: برابر بازدید‌های میدانی در فرودگاه‌ها و رصد فروش بلیت در فضای مجازی در مسافرت‌های هوایی مواردی از تضییع حقوق عامه؛ بازار سیاه، دلالی بلیت در ترمینال فرودگاه‌ها، تأخیرهای پی در پی و کنسلی‌های متعدد مشاهده می‌بشود که علتصدمه به مسافرین و تضییع حقوق آنان و ضررهای مادی و معنوی شده است.

خنجری به بازرسی بازرسان این سازمان در مورخ ۲۴ آبان ماه اشاره کرده و ادامه داده است: در این روز در ۷ مسیر پروازی از مبدأ تهران ۱۱ پرواز کنسل و برای ۱۴۰۲/۸/۲۵ نیز در ۴ مسیر پروازی تا زمان ابلاغ این هشدار ۷ پرواز کنسل شده است.

بازرس کل راه و شهرسازی سازمان بازرسی با گفتن این که آمارهای حاضر در شش ماهه اول سال‌جاری در قیاس با زمان شبیه سال قبل نیز نشان از بی برنامه‌گی و یا عدم نظارت ملزوم بر شرکت‌های هواپیمایی دارد، در این نامه به گفتن تحلیلی از آمارها پرداخته است.

مطابق بازدید‌های صورت گرفته پرواز و مسافر جابجا شده در پروازهای داخلی نشان از افت ۲ درصد نشست و برخاست و ۳ درصد جابجایی مسافر دارد. این چنین ۲۶ درصد پروازها با تأخیر بالای ۳۰ دقیقه روبه رو بوده و متوسط زمان تأخیر در پروازهای تأخیردار بالای ۹۰ دقیقه بوده است. از نظر دیگر به‌طور میانگین ۴۹ درصد مجوزهای پروازی اخذ شده توسط شرکت‌های هواپیمایی کنسل شده است.

خنجری در آخر نامه آورده است: به منظور اصلاح و تمشیت امور و جلوگیری از ادامه تضییع حقوق عامه ضمن ابلاغ هشدار قانونی نوشته بند (ج) ماده (۱۱) قانون راه اندازی سازمان بازرسی کل سرزمین و ماده (۴۲) آئین نامه اجرایی قانون، نسبت به بازرسی منظم از نحوه کارکرد شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان فروش آن‌ها و نظارت بر برنامه ریزی پرواز، توزیع و فروش بلیت، این چنین رسیدگی به حالت مسافران پروازهای کنسلی و تأخیری مطابق مقررات حقوق مسافر عمل و در خصوص متخلفین و اشخاص گرداننده بازار سیاه ضمن معارفه به سازمان تعزیرات حکومتی و مراجع قضائی نتیجه عمل های با قید تسریع ظرف یک هفته به این بازرسی امور منعکس نمایند؛ به این علت گزارش، شرکت‌های هواپیمایی کارون، ایران ایر، آسمان، وارش، کاسپین، آتا ایر، تابان، قشم ایر، چابهار ایر، ایرتور ۱۰ شرکت هواپیمایی می باشند که در مهر ماه سال جاری به ترتیب بیشترین زمان تأخیر پروازی برای آن‌ها به ثبت رسیده است.

این چنین ترتیب آمار میانگین درصد پروازهای تأخیری در شش ماه اول امسال شامل شرکت‌های هواپیمایی تابان، ساها، کیش ایر، کارون، چابهار، ایرتور، معراج، وارش، آسمان و ایران ایر است.

گفتنی است؛ احمد اسدیان معاون تولیدی سازمان بازرسی دوم آبان ماه در خصوص شرکت‌های هواپیمایی که بیشترین تأخیر را در شهریور ماه داشته‌اند، حرف های می بود: شرکت‌های ایران ایر، کارون، وارش، آتا ایر، چابهار ایر، آسمان، اروان، کاسپین، زاگرس و قشم ایر به ترتیب بیشترین زمان تأخیر را در شهریور ماه امسال داشته‌اند.




آیا این خبر سودمند می بود؟



[ad_2]
منبع

پیشنهاد ما به شما

قدردانی رسمی ایران از موضع حمایتی دولت الجزایر

سپاس رسمی ایران از موضع حمایتی دولت الجزایر_دلچسب

[ad_1] به گزارش دلچسب آخرین مطالب لامینه یامال به بیماری لاعلاج مبتلا شد_دلچسب تنها ۴۰ …