[ad_1]
ایلان ماسک روز قبل در جریان کنفرانس DealBook نیویورک تایمز دعوا شدیدی به شرکتهایی کرد که خرید تبلیغات در ایکس را متوقف کردهاند. اکنون در گزارش جدیدی حرف هایشده که شرکتهای بیشتری تصمیم گرفتهاند تا خرید تبلیغات در ایکس را متوقف کنند و اکنون هیچ راهحل روشنی برای آن وجود ندارد.
بر پایه گزارش نیویورک تایمز، تبلیغکنندگان اظهار کردهاند که فعلاً تصمیم ندارند خرید تبلیغات ایکس را به این زودیها ادامه دهند، چون مالک آن، یعنی ایلان ماسک با توهین به برندها او گفت که در این پلتفرم هزینه نکنند.
بایکوت تبلیغات در ایکس توسط شرکتهای زیاد تر
مطابق این گزارش، حداقل نیمی از آژانسهای بازاریابی اظهار کردهاند برندهایی که آنها نمایندگی میکنند، درمورد توقف تبلیغات در ایکس مصمم می باشند و برندهای فرد دیگر نیز به تبلیغکنندگان پیشنهاد کردهاند که از ارسال هرچیزی در این شبکه اجتماعی خودداری کنند. به حرف های این شرکتها برخی از شرکتهایی که طی هفتههای قبل خرید تبلیغات ایکس را بهطور موقت متوقف کردهاند، به گمان زیادً برای همیشه از این تصمیم پیروی خواهند کرد و اظهارات آقای ماسک هیچ انگیزهای برای برگشت آنها به ایکس تشکیل نکرده است.
«لو پاسکالیس»، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت بازاریابی AJL Advisory به نیویورک تایمز میگوید که تبلیغکنندگان به ایکس برنمیگردند:
«هیچ قیمت تبلیغات وجود ندارد که خطر اعتباری برگشت به این پلتفرم را برای شرکتها خنثی کند.»

والتدیزنی و برادران وارنر از جمله شرکتهایی بودند که اغاز ماه قبل میلادی تبلیغات در ایکس را به علت پست یهودستیزانه ماسک متوقف کردند. ثروتمندترین فرد جهان در این پست ادعا کرده می بود که اعضای جامعه یهود علیه سفیدپوستان نفرت دارند. ماسک در طول سخنرانی رو قبل خود بعد از عذرخواهی درمورد این پست، ضمن انتقاد از شرکتها بهعلت توقف خرید تبلیغات ایکس، آنها را به «باجخواهی» متهم کرد.
در هفتههای تازه، بیشتر از ۲۰۰ تبلیغکننده هزینههای خود در X را متوقف کردهاند و ماه قبل در گزارشی حرف هایشده می بود که ایکس به گمان زیادً بهخاطر انصراف تبلیغدهندگان، تا ۷۵ میلیون دلار از درآمد خود را از دست میدهد.
منبع